رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات 2020 کیست؟

پنج شنبه 19 مهر 1397 - 15:39:19
رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات 2020 کیست؟

تهران- الکوثر: با آن که حدود دو سال تا زمان برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است ولی ظاهرا حزب دموکرات از هم اکنون در تقلا برای یافتن نامزد قدرتمندی است که بتواند با رئیس جمهور کنونی آمریکا رقابت کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین رابطه مایکل بلومبرگ شهردار سابق شهر نیویورک بار دیگر وارد حزب دموکرات آمریکا شد که نشان می دهد وی قصد دارد در رقابت های ریاست جمهوری کشور در سال 2020 حضور یابد.
وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «امروز من یک بار دیگر به حزب دموکرات پیوستم، حزبی که من بخش اعظمی از عمرم را عضو آن بودم، برای آنکه ما به دموکرات ها نیاز داریم، کسانی که کنترل و ثبات ایجاد می کنند، چیزی که برای ملت ما لازم است».
کوری لواندوسکی یکی از مشاوران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت این شهردار سابق اگر در انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات شرکت کند می تواند رقیب جدی و واقعی برای ترامپ باشد.
در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مایکل بلومبرگ از هیلاری کلینتون در حزب دموکرات حمایت می کرد. در ماه سپتامبر امسال نیویورک تایمز نوشت که وی به طور جدی به رقابت با ترامپ در انتخابات 2020 آمریکا فکر می کند.

از سناتور برنی سندرز نیز به عنوان یکی از رقبای جدی ترامپ در انتخابات آینده آمریکا یاد می شود. سندرز که برخلاف بلومبرگ به جناح چپ حزب دموکرات نزدیک است در رقابت های درون حزبی سال 2016 از هیلاری کلینتون شکست خورد هرچند بسیاری از دموکرات ها معتقد بودند او نامزد شایسته تری نسبت به کلینتون بود و می توانست نتایج بهتری در برابر ترامپ کسب کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 19 مهر 1397 - 15:39:11