ترور سرکرده جبهه النصره در ادلب

چهار شنبه 18 مهر 1397 - 18:16:34
ترور سرکرده جبهه النصره در ادلب

دمشق- الکوثر: چند فرد مسلح ناشناس یکی از سرکرده‌های امنیتی گروه تروریستی جبهه النصره را در جنوب استان ادلب ترور کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری وابسته به معارضان سوری از ترور یکی دیگر از سرکرده‌های گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» -که جبهه النصره رکن اصلی تشکیل دهنده آن است، در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» که مقرش در لندن قرار دارد گزارش داد چند فرد مسلح ناشناس یکی از سرکرده‌های تحریر الشام را در جنوب ادلب ترور کردند.

این گروه افزود، این شخص یک فرمانده امنیتی تحریر الشام و دارای تابعیت غیر سوری بوده است.

با احتساب کشته شدن این فرمانده، 239 نفر از عناصر تحریر الشام شامل «فیلق الشام، أحرار الشام، جیش العزة» و سایر گروههای تروریستی حاضر در استان های ادلب، حماه و حلب از 6 اردیبهشت ماه تا 10 مهر ماه جاری به دست افراد ناشناس کشته شده‌اند.

به گفته دیده بان، در بازه زمانی مذکور، 38 عنصر خارجی از اتباع سومالی، ازبک، قفقاز، اردن، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس ترور شده‌اند.

در حال حاضر تحریر الشام در شمال سوریه با ائتلاف تروریستی «الجبهه الوطنیه» به شدت اختلاف دارد و به تازگی دامنه درگیری آنان به غرب حلب نیز رسیده است.

قرار است به زودی در ادلب در راستای اجرای «توافق ادلب» بین رؤسای جمهور ترکیه و روسیه، منطقه «عاری از سلاح» تشکیل شود و در مرحله بعد عناصر تروریستی از ادلب خارج شوند.

ترکیه در این توافق متعهد شده است که عناصر تروریستی را از ادلب خارج خواهد کرد و به همین دلیل چندی پیش به هیئة تحریر الشام پیشنهاد کرد که خود را منحل کند.

تحریر الشام نیز در 18 مرداد ماه گذشته بود که از رد درخواست دولت ترکیه برای انحلال این گروه و ادغام در گروه‌های مسلح دیگر خبر داد.

ترکیه، گروه‌های مسلح مختلف در ادلب را که به نوعی با گروهک ارتش آزاد همکاری می‌کنند، گروه‌های معارض میانه‌رو می‌داند و در همین راستا، ائتلاف جدیدی تحت عنوان «الجبهه الوطنیه للتحریر» (جبهه آزادی بخش ملی) تشکیل داد تا تحریر الشام را وادار به انحلال و ادغام در این جبهه کند و در غیر این صورت آن را سرکوب کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 مهر 1397 - 18:16:24