در واکنش به ناپدید شدن خاشقجی:

قلیچدار اوغلو تجدید نظر در روابط با عربستان را خواستار شد

چهار شنبه 18 مهر 1397 - 17:3:11
قلیچدار اوغلو تجدید نظر در روابط با عربستان را خواستار شد

تهران- الکوثر: رهبر حزب جمهوريت خلق ترکيه در سخنراني در فراکسيون پارلمانی اين حزب گفت: ترکيه بايد در روابط با عربستان سعودي تجديد نظر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از روزنامه گازته، رهبر حزب جمهوریت خلق ترکیه در پی ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی و افزایش گمانه زنی ها مبنی بر قتل او در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، خواستار بازنگری در روابط آنکارا - ریاض شد.

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریت خلق در سخنرانی در فراکسیون پارلمانی این حزب در مجلس ترکیه گفت: دولت ترکیه به علت حادثه قتل یا ربوده شدن جمال خاشقجی، لازم است در روابط خود با عربستان سعودی تجدید نظر و متهمان شرکت در این عملیات را بازداشت و محاکمه، و افرادی را که مصونیت دیپلماتیک دارند اخراج کند.

قلیچدار اوغلو افزود: اگر حکومت حزب عدالت و توسعه نمی تواند امنیت یک روزنامه نگار خارجی را حفظ کند، پس دیگر چگونه می توان از حاکمیت دولت جمهوری ترکیه سخن گفت؟
وی افزود: تصاویر ورود جمال خاشقجی به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول را یک خبرگزاری خارجی منتشر می کند اما تصاویر خروج وی از کنسولگری وجود ندارد. گفته می شود خاشقجی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است. کسانی‌که مرتکب جرم شده اند و مصونیت دیپلماتیک دارند باید از ترکیه اخراج شوند. باید در روابط ترکیه با عربستان سعودی تجدید نظر شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 مهر 1397 - 17:3:3