سناتور آمریکایی: رفتار ترامپ، بن سلمان را به ارتکاب جنایت تشویق می کند

چهار شنبه 18 مهر 1397 - 8:4:38
سناتور آمریکایی: رفتار ترامپ، بن سلمان را به ارتکاب جنایت تشویق می کند

تهران- الکوثر: سناتور دموکرات آمریکایی ضمن درخواست مجازات عاملان «قتل» جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل سعود گفت «تسامح آمریکا با محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی، ریاض را به ادامه ارتکاب جنایات و تجاوزات تشویق کرده است».

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی روز سه شنبه به مساله ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی واکنش نشان داد. سندرز گفت درباره پرونده خاشقجی با مسئولان سعودی صحبتی نکرده‌ است، اما این کار را خواهد کرد.

وی درباره اقدامات سرکوبگرانه سعودی‌ها گفت: محمد بن سلمان به دلیل روابطش با دولت ترامپ، احساس قدرت می‌کند.

سناتور آمریکایی خواستار محکومیت ناپدید شدن خاشقجی در کنسولگری سعودی در استانبول شد و گفت: تسامح آمریکا با محمد بن سلمان، عربستان سعودی را به ادامه ارتکاب جنایات و تجاوزات تشویق کرده است.

سندرز افزود: ما می‌خواهیم حقیقت ماجرای مربوط به قتل خاشقجی مشخص و عاملان آن مجازات شوند. او تاکید کرد، عربستان سعودی رژیمی خودکامه است که مخالفان خود را نمی‌پذیرد.

باب کورکر سناتور ارشد جمهوریخواه هم روز دوشنبه در حساب توئیتری خود با اشاره به ماجرای ناپدید شدن معارض سعودی نوشت؛ فکر و ذهن ما با جمال خاشقجی و خانواده او و همچنین همکارانش در روزنامه واشنگتن پست است.

وی افزود: من درباره مساله ناپدید شدن خاشقجی با سفیر سعودی در آمریکا شخصا صحبت کردم. ضمن اینکه منتظر اطلاعات بیشتری هستیم. باید بگویم که ما به هر دولتی که روزنامه نگاران را هدف قرار میدهد پاسخ مقتضی خواهیم داد.

سناتور «لیندسی گراهام» سناتور ارشد آمریکایی نیز در واکنش به ماجرای مفقود شدن خاشقجی در کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول، پیامی تهدیدآمیز و جدی در توئیتر نوشته است. وی گفت در صورت اثبات تکه تکه شدن جمال خاشقجی در کنسول‌گری عربستان در استانبول، روابط آمریکا و سعودی‌ها ضربه‌ای جدی می‌خورد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 18 مهر 1397 - 8:4:26