توصیه خاشقجی به ریاض درباره رابطه با آمریکا چه بود؟

سه شنبه 17 مهر 1397 - 19:32:47
توصیه خاشقجی به ریاض درباره رابطه با آمریکا چه بود؟

تهران- الکوثر: جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی چند ماه پیش از مفقود شدن، اتکاء عربستان به آمریکا را برای دفاع از خود «اشتباه» دانسته بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، جمال خاشقجی قبل از ناپدید شدنش در مصاحبه ای مطبوعاتی در خصوص گفتگوی تلفنی ترامپ و پادشاه عربستان صحبت کرده بود.

به نوشته «رای الیوم»، خاشقجی در این مصاحبه گفته بود این تصور اشتباه است که ترامپ از عربستان در صورت جدی شدن مناقشه اش با ایران حمایت می‌کند. 
خاشقجی خاطر نشان کرد: کشورش می‌تواند با توانمندی‌های ذاتی‌اش و بهره برداری از نفوذ اسلام در این کشور از خود محافظت کند به شرط این که ائتلافات خود را از نوع احیا نماید.
این روزنامه‌نگار و منتقد سعودی گفته بود، اظهارات ترامپ را باج‌خواهی جدید آمریکا از عربستان نمی‌داند، اما این اظهارات بهره‌برداری ارزان ترامپ از طریق اهانت به عربستان برای تقویت پایگاه انتخاباتی‌اش است. 
این خبرنگار در پیامی به عربستان و ملک سلمان، پادشاه کشورش تاکید کرده بود، عربستان همچنان به ترامپ به دلیل وعده‌هایی که برای منزوی کردن ایران داده تکیه کرده است، اما بهتر است عربستان از حالا به بعد در روابطش با ترامپ بازنگری کند. 
این روزنامه‌نگار ناپدید شده ادامه داده بود، رویارویی عربستان با ایران، برای هر دو طرف و کل جهان بسیار پرهزینه خواهد بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 17 مهر 1397 - 19:23:59