استاد الازهر: وهابی ها مردم را در مساجد می کشند

دو شنبه 16 مهر 1397 - 16:8:6
استاد الازهر: وهابی ها مردم را در مساجد می کشند

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر گفت وهابیت به گونه ای جوانان مسلمان را شستشوی مغزی داده است که برخی از آنها کمربند انفجاری به خود می بندند و در مساجد مردم را می کشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد استاد دانشگاه الازهر شعبه اسکندریه مصر در برنامه «امه واحده» شبکه جهانی الکوثر که به وهابیون و فعالیت های تروریستی آنها اختصاص داشت گفت: وهابیون که دنباله رو محمد بن عبدالوهاب هستند و خود را امتداد حرکتی می دانند که ابن تیمیه ایجاد کرد، فقط خودشان را مسلمان می دانند و مسلمان بودن دیگران را به رسمیت نمی شناسند زیرا با آنها در فهم قرآن یا فهم صفات خداوند عز و جل اختلاف دارند. از این رو از خشونت و زور و تکفیر جامعه استفاده می کنند و به قتل و انفجار روی می آورند و به راحتی خون دیگر انسان ها را می ریزند.

این استاد علوم اسلامی افزود: مثلا در افغانستان می بینیم که در روز عید، دو نفر وارد حسینیه یا مسجد می شوند و خودشان را منفجر می کنند و دهها نفر از مردم را که قصد برپایی نماز عید را داشتند می کشند. این افراد برای منفجر کردن خود به میخانه یا مشروب فروشی یا قمارخانه نرفتند -هرچند ما حق چنین کاری را نیز برای آنها قائل نیستیم- بلکه به مسجد رفتند. ما معتقدیم باید با کسانی که به میخانه یا قمارخانه می روند با زبان خوش سخن بگوییم و آنها را به سوی خداوند سبحان هدایت کنیم تا توبه کنند. اما این که یک مسلمان به مسجد برود و خودش را منفجر کند و دیگران را بکشد جایز نیست. خداوند متعال گفته است «خودکشی نکنید، خداوند نسبت به شما مهربان است».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 مهر 1397 - 16:5:0