شوک مثبتی که ترامپ به اروپا وارد کرد!

یک شنبه 15 مهر 1397 - 17:7:3
شوک مثبتی که ترامپ به اروپا وارد کرد!

تهران- الکوثر: تصمیم های غیرمنطقی رئیس جمهور آمریکا در عرصه های سیاسی و اقتصادی از جمله خروج از توافقنامه های بین المللی و به راه انداختن جنگ تجاری، شوکی به کشورهای اروپایی وارد کرد تا در جهت قدرتمندتر شدن گام بردارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در همین رابطه برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه با اشاره به خروج یک‌جانبه ایالات‌متحده از برجام به دستور دونالد تاکید کرد: «یقینا نتیجه بحران با ایران، فرصتی برای آن است که اروپا نهادهای مالی مستقل خود را داشته باشد تا با هر کس که می‌خواهد تجارت کند».

لومر در ادامه افزود: «واشنگتن نمی‌تواند تصمیم بگیرد که آیا ما مجاز به تجارت با ایران هستیم یا نه». وی همچنین با انتقاد از سیاست‌های ترامپ در عرصه بین‌المللی افزود: ترامپ «انگیزه‌ای برای اروپای قدرتمندتر» است.
ترامپ، اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با مطرح کردن اتهاماتی بی اساس علیه ایران به مشارکت کشورش در توافق هسته ای پایان داد. اتحادیه اروپا، قدرت‌های اروپایی و همچنین روسیه و چین وعده‌ داده‌اند که با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگرداندن تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران، سازوکار جدیدی برای ارتباطات مالی با ایران ایجاد کنند. پیش‌تر سفیر سوئیس در مسکو نیز گفته بود کشورش با کشورهای دیگر برای ایجاد سامانه‌ انتقال پول که بتواند جایگزین سامانه «سوئیفت» شود همراه خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 مهر 1397 - 16:44:56

پربازدیدها