حزب‌الله: سکوت عربستان در برابر باج خواهی‌های آمریکا نشان می‌دهد تحقیر را پذیرفته است

شنبه 14 مهر 1397 - 12:23:41
حزب‌الله: سکوت عربستان در برابر باج خواهی‌های آمریکا نشان می‌دهد تحقیر را پذیرفته است

تهران- الکوثر: معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ضمن اشاره به باج‌خواهی‌های رئیس‌جمهور آمریکا از عربستان، افزود زمان آن رسیده که ریاض توهم‌های ساخته دست آمریکا را کنار بگذارد و به سمت گفت‌وگو با ایران، سوریه و کشورهای دیگر منطقه گام بردارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه (دیروز) به لحن تحقیر‌آمیز «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در قبال عربستان اشاره کرد و گفت زمانش فرا رسیده که عربستان از سراب توهمِ ساخته دست آمریکا بیرون بیاید.

دونالد ترامپ در هفته گذشته سه مرتبه اقدام به تحقیر عربستان سعودی کرد و در سه جمع مختلف گفت که در صورت عدم حمایت آمریکا، عربستان سعودی بیش از دو هفته دوام نخواهد آورد.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، شیخ دعموش ادامه داد: به جنایت‌های آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها در یمن، فلسطین، سوریه، لیبی و غیره نگاه کنید، این مستکبران و نادانان حتی به متحدان خود نیز احترام نمی‌گذارند.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله سپس گفت:  ترامپ زشت‌ترین شیوه باج‌خواهی را برای متحد سعودی خود به کار گرفته و با زبانی وقیح و خفت‌بار در برابر تمام جهان از این کشور (عربستان) باج‌خواهی می‌کند؛ سکوت کامل عربستان در قبال این اظهارات ذلت‌بار، سکوت طرف ضعیفی است که برای محافظت جعلی آمریکا از نظامی گسسته شده (آل‌سعود)، تحقیر را پذیرفته است.

شیخ دعموش تأکید کرد: زمان آن رسیده که عربستان سعودی درک کند آمریکا، غرق در توهمش کرده و برای باج‌خواهی و باقی ماندن این کشور تحت سیطره واشنگتن، دشمنانی خیالی (برای ریاض) ساخته است. زمان آن رسیده که دولت سعودی دریابد حل مسائل منطقه‌ جز با گفت‌وگو با ایران، سوریه و کشورهای منطقه و نیز پایان دادن به حمایت از گروه‌های تروریستی و تکیه بر آنها ممکن نیست؛ اینکه بفهمد قدرت منطقه به وحدت، همکاری و تفاهم میان کشورهای منطقه بسته است نه اعتماد به آمریکا و اسرائیل و تکیه بر آنها.

وی درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی و اظهارات این رژیم مبنی بر وجود پایگاه موشکی مقاومت در نزدیکی فرودگاه بیروت گفت هدف اینها تحرک کردن مردم لبنان علیه حزب‌الله و ترساندن این مردم از حزب‌الله است، آنها می‌‌خواهند کشورهای جهان را به سمت درخواست از دولت لبنان برای اعمال فشار بر حزب‌الله تحریک کنند اما همه این تلاش‌ها شکست خواهد خورد و لبنان به این موضوعات تن نخواهد داد.

شیخ دعموش در پایان گفت دشمن باید بفهمد لبنان ضعیف نیست که بترسد و لبنانی‌ها به تهدیدات این دشمن عادت کرده‌اند، لبنان به برکت ارتش، ملت، مقاومت و نیز مواضع «میشل عون» رئیس‌جمهورش، قدرتمند است و تمامی این اقدامات را شکست خواهد داد.


شنبه 14 مهر 1397 - 11:45:47