اعتراض ساکنان «المهره» یمن به حضور اشغالگران سعودی

جمعه 13 مهر 1397 - 18:55:1
اعتراض ساکنان «المهره» یمن به حضور اشغالگران سعودی

صنعا- الکوثر: مردم استان المهره یمن بار دیگر با برگزاری اعتصاب و تجمع اعتراضی خواستار خروج اشغالگران سعودی و مزدورانشان از این استان شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،شبکه الجزیره از اعتصاب مردم المهره علیه متجاوزان و اشغالگران سعودی خبر داد. بر اساس این گزارش، مردم استان المهره در جمعه‌ای که نام آن را تشدید اعتراضات علیه حضور نظامیان سعودی در این استان خواندند، خواستار خروج فوری اشغالگران شدند.

مردم استان المهره یمن اخیرا با نیروهای ائتلاف متجاوز مقابله کرده و به نظامیان سعودی اجازه ندادند پایگاه نظامی در المسیله احداث کنند. منابع محلی گفتند مردم این شهر اقدام به برپایی چادر کردند و صحرا را منزل خود قرار دادند و تصمیم گرفتند تا زمانی که نظامیان سعودی از استانشان بیرون نروند، در آنجا بمانند.

کمیته اعتصاب مردم استان المهره از مردم سه استان دیگر خواسته‌ است اجازه ندهند رژیم سعودی از فرزندانشان نیرو جذب و در امور استان آنها دخالت کنند.

رسانه‌های قطری گزارش داده بودند که سعودی‌ها اخیرا به  جذب نیرو از استان‌هایی که به اشغالشان درآمده، و انتقال آنها به استان المهره روی آورده‌اند که نشان می‌دهد آنها تلاش می‌‌کنند از این طریق امنیت و ثبات این  استان را که با حضور نظامی سعودی به مخالفت پرداخته است برهم بزنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 13 مهر 1397 - 18:51:10