تظاهرات مردم صنعا علیه جنگ اقتصادی رژیم سعودی

جمعه 13 مهر 1397 - 17:29:32
تظاهرات مردم صنعا علیه جنگ اقتصادی رژیم سعودی

صنعا- الکوثر: صنعا پایتخت یمن صحنه تظاهرات مردمی در محکومیت جنگ اقتصادی رژیم سعودی در کنار تجاوزات نظامی مستمر آن به کشور یمن بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از المسیره، تظاهرات گسترده‌ای در صنعاء علیه رژیم متجاوز سعودی برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات، جنگ اقتصادی ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن را محکوم کردند.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در تظاهرات مردم صنعاء با عنوان تظاهرات علیه «ائتلاف جنایت و گرسنه نگه داشتن مردم» سخنرانی کرد.

وی خاطر نشان کرد ما از جبهه‌های جنگ بازدید کردیم که این جبهه‌های مملو از مردانی است که رویای یمنی‌ها را محقق خواهند کرد.

الحوثی با بیان اینکه نسل‌های ما برای مقابله با دیکتاتوری و جنگ اقتصادی آماده هستند، درباره توطئه رژیم سعودی و امارات برای ضربه زدن به اقتصاد کشور فقیر عربی یمن گفت ثبات ریال یمن و پرداخت حقوق کارکنان به عقب‌نشینی دشمن از تصمیم به انتقال بانک مرکزی از صنعا بستگی دارد.

محمد علی الحوثی گفت تظاهرات امروز ما در اعتراض به طغیانگری سیاسی و اقتصادی طغیانگران جهان علیه مردم یمن برگزار می شود. ما خواستار صلح مبتنی بر عدالتیم و برای چنین صلحی آمادگی داریم اما تسلیم نمی شویم.

محمد علی الحوثی اظهار داشت مردم ما مقاوم و قدرتمندند، آنان توانستند با طاغیان روبرو شوند، ما آماده ایم تا روز قیامت ایستادگی کنیم. تمامی پایگاه های ما پر از مردان قهرمانی است که برای رسیدن به هدف می جنگند.

وی افزود مردم یمن قبل از آنکه دشمنانشان بخواهند آنان را با گرسنگی به کام مرگ ببرند دشمن را از پای در خواهند آورد... ما در برابر فروپاشی ارزش ریال یمن، مردان و نیروهایمان را بسیج خواهیم کرد. 
او خطاب به ائتلاف متجاوزان گفت همانگونه که در برنامه های گذشته خود شکست خوردید در برنامه های آینده نیز شکست خواهید خورد. درآمدهای کشورمان را به بانک های ما بازگردانید، ما توانایی آن را داریم تا ارزش پول داخلی خود را حفظ کنیم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن افزود: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان را به مناظره تلویزیونی فرامی خوانم تا در این مناظره مشخص شود کدامین طرف در شکل گیری بحران اقتصادی در یمن نقش داشته است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 13 مهر 1397 - 17:29:1