نویسنده سعودی مخالفتش را با رژیم عربستان به طور علنی اعلام کرد

سه شنبه 10 مهر 1397 - 13:29:39
نویسنده سعودی مخالفتش را با رژیم عربستان به طور علنی اعلام کرد

تهران - الکوثر : مرزوق مشعان العتیبی که سابقا در دو روزنامه سعودی «مکه» و «الشرق»، یاداشت و مقاله می نوشت در بیانیه ای در محل اقامتش در پاریس، مخالفت آشکار خود را با رژیم عربستان سعودی اعلام کرد و از تأسیس گروه موسوم به «جنبش بسیج ملی در خارج» خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، العتیبی در این بیانیه خطاب به سعودی ها گفت : رژیم آل سعود شما را خوار و ذلیل کرده است و این رژیم در ذلیل و فقیر کردن شما و به بردگی کشیدن و تحقیر شما نقش بسزائی دارد.
وی همچنین در این بیانیه افزود : دهها هزار نفر از برادران و خواهران ما تلاش کرده اند از نظام بخواهند اصلاحاتی در کشور انجام دهد و کشور را به سوی رشد و پیشرفت سوق دهد تا ملت بتواند حقوق خود را به دست آورد. آنها خواستار گسترش عدالت ، مساوات ، پاکدستی ، استقلال دستگاه قضائی و حاکمیت قانون شدند. آنها همچنین درباره فساد و از بین بردن ثروت های کشور هشدار دادند. اما رژیم سعودی به هیچ یک از این دعوت ها پاسخ مثبت نداد و هیچ گاه پاسخ نخواهد داد؛ بلکه در دوره جدید از روی عمد ، فساد و سرکوب را نهادینه کرده و کشور را در معرض خطر قرار داده است.  
العتیبی همچنین درباره محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز اظهار داشت : او شما را تحقیر کرد و همه خط قرمزهای عرفی و ارزشهای عربی و مقدسات اسلامی را زیر پا گذاشت. او حتی به منازل یورش برد و به هتک حرمت زنان پرداخت و آنها را بازداشت کرد و حتی کهنسالان را در بیمارستان ها بازداشت کرد و کودکان را از دامان مادرانشان جدا و بازداشت کرد ، و امام جماعت بیت الله الحرام را در کنار کعبه بازداشت کرد و بازداشت شدگان را تا دم مرگ شکنجه کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 10 مهر 1397 - 13:19:49

دسته بندی :