همکاری ریاض ، ابوظبی و تل آویو برای مقابله با جنبش انصارالله

سه شنبه 10 مهر 1397 - 11:56:41
همکاری ریاض ، ابوظبی و تل آویو برای مقابله با جنبش انصارالله

تهران - الکوثر : یک روزنامه روس از همکاری عربستان سعودی ، امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی برای آموزش افراد مسلح به منظور جنگ با ارتش و کمیته های مردمی یمن پرده برداشت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، روزنامه «نزاویسیمایا گازتا» روسیه با اعلام این خبر افزود رژیم صهیونیستی به شکل فزاینده ای دخالت خود را در این منازعه افزایش می دهد.

این روزنامه در گزارشی اضافه کرد : ابتدای اوت گذشته ، تل آویو آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات نظامی بین المللی برای آزادسازی تنگه های هرمز که در کنترل ایران است و باب المندب که زیر آتش نیروهای حوثی مورد حمایت ایران قرار دارد ، اعلام کرد. 
منابع نزدیک به کنگره آمریکا از حمایت مالی امارات از پادگانهای آموزشی در صحرای نقب سخن گفتند که در آنجا مزدورانی برای آموزشهای فشرده حضور دارند و زمانی که بازگردند تحت فرمان دولت قانونی (دولت مستعفی و فراری یمن) و یا ارتش این دولت نخواهند بود. 
احتمال می رود نبرد آینده در یمن برای سیطره بر بندر الحدیده باشد چرا که از طریق این شهر ساحلی ، حدود 80 درصد مواد غذایی و دارویی و دیگر کالاها و مواد ضروری وارد یمن می شود. 
گزارش روزنامه نزاویسیمایا گازتا می گوید علت انتخاب این محل برای آموزش افراد مسلح این است که شرایط طبیعی و آب و هوایی صحرای نقب با صحرای یمن شبیه است. با وجود اینکه رژیم اسرائیل به مشارکت در این آموزشها اعتراف نکرده است اما در واقع این رژیم به آموزش مزدورانی از کشورهای مختلف آسیایی و آفریقایی و آمریکای لاتین که بیشتر آنها از نپال و کلمبیا هستند اقدام می کند. 
این روزنامه روس افزود محمد دحلان عضو سابق سازمان فتح فلسطین ، نماینده رسمی امارات عربی متحده در این طرح نظامی است. همچنین دحلان به عنوان مستشار امنیتی محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات فعالیت می کند. 
بر اساس اعلام پایگاه «الخلیج آنلاین» ، دحلان مسئول رسمی برپایی این اردوگاه آموزشی است. 
نزاویسیمایا گازتا با اشاره به تقسیم کار بین امارات ، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی افزود : ریاض مسئولیت تامین مزدوران برای مشارکت در جنگ یمن و استخدام آنها را برعهده دارد و ابوظبی هزینه آموزش آنها را تامین می کند و تل آویو نیز مسئولیت آموزش نظامی آنها را برعهده گرفته است. مشارکت اسرائیل در آموزش مزدوران در چارچوب همکاری نظامی و سیاسی بین ریاض و تل آویو صورت می گیرد که تاکنون پنهان نگه داشته شده است. 
گفتنی است که در ابتدا عربستان سعودی و همپیمانان آن از خدمات شرکت نظامی خصوصی «بلک واتر» استفاده می کردند. نظامیان آفریقایی ترجیح می دهند ماموریتهای دفاعی و تقویت اقدامات امنیتی و همچنین جمع آوری گزارشهای اطلاعاتی و حداکثر اقدامات خرابکارانه را انجام دهند. حمله مستقیم به مواضع دشمن از نظر آنها بسیار خطرناک است و این مسئله موجب شده است که عربستان سعودی و امارات به طرف توافق درباره آموزش مزدوران با امکان اجرای ماموریتهای بیشتر و مهمتر و موثرتر حرکت کنند. 
این درحالی است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی مالکیت بزرگترین شرکتهای نظامی خصوصی را در اختیار دارد. بر اساس گزارشهای رسانه ها ، این موسسات نظامی در بازداشت برخی از اعضای خانواده حاکم و مسئولان بلندپایه و تاجرانی که اواخر سال گذشته به فساد متهم شدند مشارکت داشتند. 
با این حال ، امارات عربی متحده و عربستان سعودی به خارجیهایی وابسته هستند که برای این شرکتهای نظامی خصوصی کار می کنند. روزنامه نزاویسیمایا به نقل از هاآرتص افزود عربستان سعودی سالانه حدود پنج میلیارد دلار برای این شرکتهای نظامی خصوصی هزینه می کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 10 مهر 1397 - 7:47:24