زائرین اربعین باید در سامانه سماح پیش ثبت نام کنند

دو شنبه 9 مهر 1397 - 22:52:21
زائرین اربعین باید در سامانه سماح پیش ثبت نام کنند

تهران- الکوثر: سرپرست مدیریت حج و زیارت استان گلستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و سیل مشتاقان پیاده روی اربعین گفت: علاقه مندان و عاشقان به اباعبدالله الحسین (ع) به منظور دریافت روادید سفر به کشور مقصد باید در سامانه سماح پیش ثبت نام انجام دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدعلی میرقاسم پور روز دوشنبه اظهار داشت: این سامانه به نشانی ‘http://samah.haj.ir’ از روز پنجشنبه پنجم مهر ماه برای نام نویسی زائرین فعال شده است.
وی با تاکید بر این که زائرین برای ورود به کشور مقصد نیازمند داشتن گذرنامه و روادید هستند، افزود: کسانی که امکان دسترسی به اینترنت و این سامانه را ندارند، می توانند به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مجاز در استان برای نام نویسی مراجعه نمایند.
وی یادآور شد: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه و دریافت روادید، داشتن گذرنامه با ۶ ماه اعتبار، دو قطعه عکس ۴*۳ و اطلاعات کد ملی می باشد.
میرقاسم پور به زائرین توصیه کرد: زوار به منظور تسهیل در خروج از مرز و تردد از مبداء شهرستان تا مرز خروجی، در صورت امکان به صورت گروهی ثبت نام نموده و نسبت به دریافت کد رهگیری اقدام نمایند.
سرپرست مدیریت حج و زیارت گلستان تصریح کرد: شماره تلفن ۳۲۳۲۳۷۳۲ و ۳۲۳۳۶۷۳۶-۰۱۷ (شرکت مرکزی خدمات زیارتی استان) آماده پاسخگویی به سئوالات زائرین اربعین حسینی (ع) است.
وی یادآور شد: هزینه صدور ویزا برای این سفر حدود ۴۰ دلار با ارز ۸۰ هزار ریالی به همراه هزینه بیمه می باشد که در مجموع زائرین باید مبلغ سه میلیون و ۷۷۷ هزار ریال پرداخت نمایند و نیازی به پرداخت ارز خارجی ندارند.
میرقاسم پور با اشاره به این که تا سال گذشته برای صدور ویزا، دفاتر خدمات زیارتی مجاز، باید از استان های همجوار و یا پایتخت اقدام می کردند، خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل و تسریع در صدور روادید و رفاه حال زائران گلستانی، دفتر موقت کنسولگری عراق در گرگان راه اندازی شده و تمامی روادیدهای زائرین این استان در گرگان صادر خواهد شد.


دو شنبه 9 مهر 1397 - 12:40:58