سیطره مطلق داعش و حزب ترکستانی بر منطقه عاری از سلاح در ادلب

شنبه 7 مهر 1397 - 17:50:27
سیطره مطلق داعش و حزب ترکستانی بر منطقه عاری از سلاح در ادلب

دمشق- الکوثر: دو گروه تروریستی «داعش» و «حزب اسلامی ترکستانی» در مراسمی که روز جمعه در جسرالشغور برگزار شد سیطره مطلق خود را بر این شهر که در محدوده منطقه حائل عاری از سلاح در استان ادلب قرار می گیرد، به نمایش گذاشتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیروز جمعه درگیری هایی در ادلب بین «جبهه ملی آزادیبخش» که ترکیه آن را به عنوان ائتلاف مخالفان میانه رو سوری تشکیل داده است و دو سازمان افراطی داعش و حزب اسلامی ترکستان در جسرالشغور روی داد.

آن گونه که منابع محلی در استان ادلب اعلام کردند ماجرا از این قرار بود که جبهه ملی آزادیبخش برای آن که نشان دهد به اصطلاح میانه روها کنترل منطقه جسرالشغور را در دست دارند، به درخواست ترکیه اقدام به برگزاری جشنواره ای در جسرالشغور کرد که البته از قبل درباره آن با داعش و حزب اسلامی ترکستانی هماهنگ شده بود. با این توضیح که اعضای جبهه ملی آزادبیخش عمدتا افراد مسلح سوری هستند ولی اعضای داعش و حزب ترکستانی را عمدتا خارجی ها تشکیل می دهند.

اما در زمان برگزاری مراسم، استفاده گسترده از پرچم های مربوط به قیمومیت فرانسه بر سوریه که معارضان سوری از آن استفاده می کنند و پرچم های ترکیه موجب ناراحتی اعضای داعش و حزب ترکستانی شد که این پرچمها را نماد کفار می دانند و مدعی هستند خودشان زیر پرچم اسلام زندگی می کنند.

نارضایتی افراد مسلح داعش و حزب ترکستانی به حدی بود که آنها نیروی پلیس مذهبی را فراخواندند و پس از درگیری های کوتاهی که با اعضای جبهه ملی آزادیبخش روی داد، این افراد خلع سلاح شدند و به سمت مراکز استقرار نظامیان ترکیه عقب رانده شدند. پرچم های موجود در مراسم نیز جمع آوری و تکه تکه شد و ساعتی بعد، این مراسم زیر پرچم های سیاه داعش و حزب ترکستانی ادامه پیدا کرد.

این رویداد به خوبی نشان داد برخلاف آنچه که ترکیه و گروه های سوری مورد حمایت این کشور تبلیغ می کنند، استان ادلب به طور تقریبا کامل در کنترل گروه های افراطی و تکفیری است و گروه هایی که به عنوان مخالفان میانه رو توصیف می شوند اقلیت بسیار کوچکی در میان هزاران تکفیری سوری خارجی در این استان هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 7 مهر 1397 - 17:49:54