شورای عالی صلح افغانستان شایعه برگزاری گفتگوهای صلح با طالبان را رد کرد

شنبه 7 مهر 1397 - 23:27:52
شورای عالی صلح افغانستان شایعه برگزاری گفتگوهای صلح با طالبان را رد کرد

تهران- الکوثر: رئیس شورای عالی صلح افغانستان شایعات مبنی بر برگزاری گفتگوهای صلح میان مسئولان دولتی این کشور با طالبان را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد کریم خلیلی» گفت : هنوز هیچ گونه گفتگوی رسمی میان دولت افغانستان و گروه طالبان صورت نگرفته است و هرآنچه در این زمینه مطرح شده، شایعه است.
وی در ادامه افزود: فضای بی اعتمادی میان دولت و گروه طالبان از طریق سیاست های بی طرفانه شورای عالی صلح افغانستان در حال برطرف شدن است.
«خلیلی» افزود: امیدواریم گفتگوی صلح به زودی با طالبان آغاز شود و هر دو طرف به عنوان افغانها وارد گفتگو شوند.
«پیتر بروگل» سفیر آلمان در کابل نیز در این نشست گفت: مصالحه نیازمند زمان است و برای تحقق صلح باید کارهای عملی انجام شود.
«هانس گیسمن» رئیس بنیاد «برگوف» آلمان نیز گفتگوهای ابتدایی میان آمریکا و طالبان را در مرحله اول ناکام خواند و ابراز امیدواری کرد که این گفتگوها ادامه داشته باشد و برای تامین صلح در افغانستان نتیجه دهد.
بنیاد صلح «برگوف» پیش از این نیز دو نشست را برای همکاری با شورای عالی صلح افغانستان در کشورهای آلمان و اندونزی برگزار کرده بود.
رئیس شورای عالی صلح افغانستان نتایج همکاری موسسه آلمانی را برای تبادل دیدگاهها در باره پایان جنگ و آغاز گفتگوهای صلح دراین کشور سازنده توصیف کرد.
این درحالی است که خبرگزاری «رویترز» در گزارشی مدعی شد که هفته گذشته مسئولان افغان و نمایندگان طالبان مذاکرات صلح را در عربستان برگزار کردند. این خبرگزاری مدعی شد، یکی از محورهای این مذاکرات، تامین امنیت انتخابات مجلس افغانستان بود.


شنبه 7 مهر 1397 - 16:21:59

دسته بندی :