آیا روسیه اسرائیل را مهار می‌کند؟

جمعه 6 مهر 1397 - 13:51:28
آیا روسیه اسرائیل را مهار می‌کند؟

بیروت- الکوثر: روزنامه نگار هاآرتص نوشت روسیه با تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 به سوریه، اسرائیل را که در سالهای اخیر از کنترل خارج شده و کشورهای دیگر را بمباران کرده است، مهار می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گیدئون لوی، روزنامه نگاراسرائیلی در مقاله خود در روزنامه هاآرتص، ضمن بیان این مطلب ابراز عقیده می کند که برای نخستین بار طی مدت طولانی ، کشوری به اسرائیل نشان داده که نفوذش بیکران نیست و آمریکا نخواهد توانست برای همیشه از آن دفاع کند.
به عقیده این روزنامه نگار، اسرائیل به چنین محدودیت هایی همچون "هوا" نیازدارد چون اخیراً تکبر و اوضاع ژئوپلتیک در جهان به تل آویو امکان داده از کنترل خارج شده و آزادانه سوریه را بمباران کند.
به عقیده نویسنده مقاله، واکنش مسکو به حادثه سرنگونی ایلوشین20 و تحویل اس 300 به سوریه، اسرائیل را شوکه کرده است.
این روزنامه نگار می نویسد: روسیه با استفاده از زبانی که اسرائیل آنرا می فهمد ، شیوه رفتار با تل آویو را به جهانیان نشان داده است.
گیدئون لوی خاطرنشان می سازد فقط مجازات و واکنش شدید، اسرائیل را وادار می کند عادلانه رفتار کند.

شایان ذکر است به دنبال سرنگون شدن هواپیمای نظامی ایلوشین-20 روسیه در جریان حمله هوایی رژیم اسرائیل به استان لاذقیه سوریه، مقامات روسیه تصمیم گرفتند سامانه پدافند هوایی اس-300 را در اختیار ارتش سوریه قرار دهند تا از آسمان این کشور دفاع کند. این تصمیم روسیه، اسرائیلی ها را که تاکنون آزادانه به مناطقی در سوریه حمله می کردند به وحشت انداخته است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 6 مهر 1397 - 13:31:6