واکنش رئیس کمیته انقلاب یمن به سخنان امیر قطر در سازمان ملل

چهار شنبه 4 مهر 1397 - 15:35:13
واکنش رئیس کمیته انقلاب یمن به سخنان امیر قطر در سازمان ملل

تهران- الکوثر: محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در دو پیام توییتری به ابتکار امیر قطر برای کمک به یمن که در سخنرانی او در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن از قطر به علت ایستادن در کنار ملت یمن به ویژه در بخش بهداشتی و مبارزه با وبا استقبال کرد و از این کشور خواست ابتکاری برای حل مشکل پرداخت حقوق کارکنان که ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی مسبب آن است ارائه کند. وی عربستان سعودی و متحدانش را به دادن وعده دروغ به یمنی ها برای کمک به تقویت اقتصاد کشورشان متهم و هدف عربستان از این اقدام را گمراه کردن جهانیان دانست تا در کنار یمن قرار نگیرند.

محمد علی الحوثی در توییت دیگری نوشت: امیر تمیم بن حمد از کشورهای زیادی که دچار بحران اقتصادی شده بودند حمایت کرد و اکنون زیبنده است در کنار برادران یمنی خود قرار گیرد تا با گرسنگی که متجاوزان بر آنان تحمیل کرده اند رها شوند. وی افزود: ما معتقدیم ایستادن شما در کنار یمن با واکنش مثبت مردم یمن مواجه خواهد شد و ما آماده ایم در زمانی که ملت ما توانا شود این کمک قطر را جبران کنیم.

شایان ذکر است امیر قطر در سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از توافق کشورش با سازمان ملل برای مقابله با بیماری وبا در یمن خبر داد و کشورهای جهان را به پیوستن به این ابتکار دعوت کرد. وی ضمن تاکید بر حفظ یکپارچگی یمن از همه طرفهای یمنی خواست برای پایان دادن به مناقشه به آشتی ملی روی آورند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 4 مهر 1397 - 14:48:49