استاد تاریخ اسلام تشریح کرد:

حکم واقعی پیامبر اسلام(ص) درباره یهودیان بنی قریظه چه بود؟

سه شنبه 3 مهر 1397 - 14:56:23
حکم واقعی پیامبر اسلام(ص) درباره یهودیان بنی قریظه چه بود؟

تهران- الکوثر: در بسیاری از کتب تاریخی و روایات از قتل یهودیان بنی قریظه در مدینه منوره پس از عهدشکنی و خیانت آنان به پیامبر اسلام(ص) سخن گفته شده است ولی استاد تاریخ اسلام نظری غیر از این دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر اندیشمند اسلامی و استاد تاریخ اسلام در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: یهودیان بنی قریظه که در اطراف مدینه منوره زندگی می کردند با پیامبر (ص) عهدنامه ای امضا کرده بودند و پیامبر با آنان طبق عهدنامه و همچنین مانند همسایگان به نیکی رفتار می کرد.

این استاد حوزه افزود: زمانی که پیامبر اسلام (ص) به همراه مردان مسلمان راهی یکی از غزوات شد متاسفانه یهودیان بنی قریظه همان گونه که عادت یهودیان است خیانت و عهدشکنی کردند و به زنان و کودکانی که در شهر مدینه بودند تعرض کردند. پیامبر در جنگ پیروز شد و زمانی که به مدینه بازگشت از خیانت یهودیان بنی قریظه آگاه شد.

شیخ اسد محمد قصیر افزود: پیامبر با داوری یکی از صحابه که از بزرگان مدینه بود، بین مسلمانان و یهودیان خیانتکار موافقت کرد. این صحابه طبق آنچه آن زمان مرسوم بود حکم به کشتن همه مردان بالغ قبیله بنی قریظه داد. اما طبق مدارکی که از آن زمان وجود دارد پیامبر اسلام (ص) این حکم را نپذیرفت در حالی که روایت مشهور این است که چنین حکمی اجرا شده است. من معتقدم این روایت جزء «اسرائیلیات» و یک توطئه است. در واقع پیامبر اسلام (ص) به رغم خیانت بزرگ بنی قریظه حکم صحابی خود را نپذیرفت و دستور داد یهودیان از مدینه اخراج شوند و عملا نیز چنین شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 3 مهر 1397 - 14:55:51