مردم بحرین زنده به نهضت عاشورا

دو شنبه 2 مهر 1397 - 11:4:1
مردم بحرین زنده به نهضت عاشورا

تهران- الکوثر: برگزاری با شکوه مراسم عزاداری سید الشهدا در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در میان سرکوب شدید نظامیان رژیم آل خلیفه و اقدامات نژاد پرستانه آنان نشان داد که مردم بحرین همچنان زنده هستند چون نهضت عاشورا زنده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نیروهای امنیتی رژیم بحرین درچندروز گذشته با خشونت به مراسم عزاداران حسینی در منطقه «النویدرات» در جنوب منامه حمله کردند .
عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد نیروهای امنیتی بحرین به منظور متفرق کردن عزاداران از گاز اشک‌آور و دودزا استفاده کرده است. نیروهای امنیتی سابقه استفاده از گازهای سمی برای مقابله با برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در سالهای گذشته را هم دارند.
طبق گزارش وبگاه «مرآة البحرین»، رژیم بحرین همچنین تا کنون شماری از علما و سخنرانان حسینیه‌ها را به اتهام تحریک علیه دولت و مشارکت در برگزاری مراسم عاشورا، به مراکز بازجویی احضار کرده‌اند.
«جمعیت الوفاق»، بزرگ‌ترین حزب مخالف رژیم بحرین در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام این رژیم در بازداشت علما و سخنرانان حسینیه‌ها در مراسم عزاداری، آن را تجاوز آشکار به آزادی‌های دینی و نقض حقوق مردم دانست.
از آغاز ماه محرم نیروهای امنیتی رژیم بحرین بارها به هیات های عزاداری حمله کردند و نمادهای مذهبی را در مناطق مختلف این کشور جمع آوری کردند.
تحولات بحرین در روزهای اخیر همچنین نشان می دهد که نگرانی اصلی آل خلیفه، اراده و باورهای دینی مردم است که به عنوان پشتوانه فکری این کشور جهت قیام در برابر استبداد عمل می کند. 
رژیم آل خلیفه همواره تعالیم اصیل و مترقی اسلامی به ویژه تعالیم آزادیخواهانه دینی را که بر مقابله با هرنوع سلطه و تسلیم ناپذیری در برابر ظلم استوار است، به عنوان مانعی در راه تداوم رژیم دیکتاتوری خود در بحرین می بیند. 
اقدامات آل خلیفه در مخالفت صریح با آزادی بیان و اعتقادات دینی مردم و مجالس حسینی و عاشورایی در ماه محرم به مناطق مختلف بحرین کشیده شده است.
چنین رفتارهایی انزجار شدید مردم بحرین و افکار عمومی را از رژیم آل خلیفه در پی داشته و موج جدید اعتراضات در این کشور را موجب شده است.
مراسم محرم در بحرین صدها سال است که در حال برگزاری است و این مراسم به بخشی از تاریخ و فرهنگ این کشور تبدیل شده است.
از 7 سال قبل و آغاز انقلاب 14 فوریه، رژیم بحرین به شیوه های مختلف در حال حمله به نمادهای عاشورایی است. از سال 2011 مسائلی در ارتباط با عاشورا ممنوع اعلام شده که نخستین آنها مطرح کردن مسائل سیاسی در منبرها است. این موارد ممنوع حتی به وارد کردن لباسهای مشکی با شعارهای دینی رسیده است.
رژیم آل خلیفه در همه مناطق بحرین از نیروهای نظامی و انتظامی برای حمله به نمادهای عاشورایی استفاده می کند، ولی در تبلیغات خود مدعی می شود که در حال حمایت از شرکت کنندگان در مراسم محرم امسال در همه مناطق و به ویژه منامه است.
مردم بحرین می گویند، ما در بحرین «داعش» ویژه خود را داریم که بین ما زندگی می کند. این داعش 38 مسجد را در سال 2011 ویران کرد و به همه حسینیه ها حمله کرد و علمای دین را بازداشت و راه های منتهی به نماز جمعه را بست و هیئت های عزاداری را محاصره و به داخل حسینیه زنان گاز اشک آور شلیک کرد.
داعش در بحرین شهروندان شیعه را به خاطر هویتشان می‌رباید و شکنجه می کند و به قتل می‌رساند. این داعش در بازداشتگاه ها به صورت روزانه در حال توهین و ناسزا گفتن به امامان شیعیان است و به فقهای آنان توهین می کند.
'عباس ابوصفوان' تحلیلگر سیاسی بحرینی در این ارتباط به ایرنا گفت: ممانعت رژیم بحرین از برگزاری مراسم عاشورای حسینی (ع)، استبداد حاکمیتی در چارچوب ضربه زدن به وحدت ملی در کشور است.
وی درباره توجیه رژیم بحرین برای حمله به مظاهر عاشورایی در این کشور، افزود: سیاست رژیم آل خلیفه هیچ‌گاه قانع کننده نبوده و کسی ادعای مقامات بحرینی را باور نمی کند، چرا که قانون اساسی کشور نیز از برگزاری مراسم عاشورا حمایت کرده است.
مردم مسلمان و مظلوم بحرین مدت طولانی و سالهای مدیدی است تحت ظلم، تبعیض، بی‌عدالتی، تحقیر و اقدامات خشن، ضدانسانی و غیر قابل قبول آل خلیفه قرار گرفته‌اند.
این مردم به‌رغم فشارهای سنگین و برخوردهای نژاد پرستانه آل خلیفه حتی دستگیری برخی از رهبران سیاسی و دینی، به زندان کشاندن زنان و کودکان و شکنجه آنها، لغو تابعیت و دهها جنایت دیگر، بدون دادن هرگونه بهانه‌ای به دست آل خلیفه به‌دنبال احقاق حقوق خود به ‌صورت مسالمت آمیز بوده و تشدید فشارها هرگز آنها را از این مسیر خارج نکرده است.
مسالمت آمیز بودن، مشارکت فراگیر مردم و رهبری هوشمند سه ویژگی انقلاب مردم بحرین است که از فوریه 2011 آغاز شده است . انقلاب مردم بحرین علاوه بر مسالمت آمیز بودن، مشارکت فعال همه اقشار را در خود دارد. 
بارزترین ویژگی تنوع تظاهرکنندگان در بحرین، حضور اقشار مختلف به ویژه حضور زنان در انقلاب است. زن بحرینی در تمام فعالیتها به صورت گسترده و خاص مشارکت دارد. در این میان، برخی از زنان به شهادت رسیدند، برخی بازداشت شدند و برخی دیگر مورد اهانت قرار گرفتند.
رهبری هوشمند هم از دیگر ویژگی های انقلاب مردم بحرین محسوب می شود. آیت الله «شیخ عیسی قاسم» مشوق اصل انقلاب بود و رهبری انقلاب را برعهده داشت . او مردم را در زمینه مطالبات خود به صبر و ثبات تشویق می کند و رژیم مستکبر و زورگوی آل خلیفه را به چالش می کشید. 
دلایل انقلاب بحرین را می‌توان در گزارش 'شــریف محمد بســیونی' رئیس کمیته حقیقت یاب در بحرین خلاصه کرد. 
او گفت: دلیل بحران بحرین مسائل مربوط به برابری سیاسی میان اهل سنت و شیعیان، سهم شیعیان در حکومت وعدالت اقتصادی و اجتماعی است. آمار نشان می‌دهد که بیــش از 60 درصد ملت بحرین شــیعه و کمتر از 40 درصد سنی هســتند، در حالی که اهل سنت بر نهادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ســلطه دارند و شیعیان از این نهادها طرد می شوند.
در نتیجۀ «بیداری اسلامی» که از تونس شروع و دامنۀ آن به مصر نیز کشیده شــد، ملت بحرین فرصت را برای شروع انقلاب مناسب دید. انتخاب روز 14فوریه 2011 به عنوان تاریخ شــروع انقلاب توسط مردم بحرین، تأکیدی است بر تاریخی که حمد آل خلیفه در سال 2002 وعده های خود را زیر پا گذاشت و مطابق میل خود قانون اساسی تدوین کرد و عملا دیکتاتوری مطلق را اجرا کرد.
اما گستاخی آل خلیفه به جایی رسیده که با نادیده گرفتن مردم و با سوء استفاده از سکوت معنادار سازمان ملل، آمریکا و کشورهای غربی هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خفقان و فشار بیشتر بر ملت بحرین افزوده است.
بازداشت های غیر قانونی رهبران سیاسی و دینی بحرین در سایه سکوت مجامع بین المللی، آل خلیفه را به این گستاخی کشانده تا حریم روزهایی را بشکند که به نام امام حسین (ع) و یاران با وفای آن امام همام نام گذاشته شده است . به نظر می رسد رژیم آل خلیفه برآورد دقیقی از خشم مردم ندارد و قطعا تاوان اقدامات اخیر خود را خواهد پرداخت .


دو شنبه 2 مهر 1397 - 10:6:23