ضرب الاجل ترکیه برای انتقال تسلیحات سنگین از ادلب

جمعه 30 شهریور 1397 - 22:52:3
ضرب الاجل ترکیه برای انتقال تسلیحات سنگین از ادلب

تهران - الکوثر : سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از تعیین ضرب الاجل برای خارج کردن تسلیحات سنگین از منطقه خلع سلاح در ادلب سوریه خبر داد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابراهیم کالین در نشستی خبری گفت : آنکارا به هیچ وجه اجازه تهدید توافقنامه مربوط به ادلب یا کارشکنی در اجرای آن را نخواهد داد. نیروهای مسلح و دستگاه اطلاعاتی ترکیه با هماهنگی معارضان سوری در ادلب ، ماموریت های خود را اجرا می کنند. با مسکو درباره ایجاد دوازده مرکز مشترک نظارتی در ادلب توافق شد.  
کالین افزود: در نشست اخیر در سوچی تاریخ پانزدهم اکتبر را به عنوان آخرین مهلت برای خارج کردن همه تسلیحات سنگین از منطقه خلع سلاح در ادلب ، تعیین کردیم. اقدامات ما درباره این توافق بر این اساس ادامه دارد. این ضرب الاجل تعیین شد تا هیچ چیزی مبهم باقی نماند. ترکیه به مسئولیت های خود ادامه می دهد. ترکیه به تقویت مراکز نظارت نظامی که پیشتر در ادلب ایجاد شده است ادامه می دهد تا از آنها در برابر هر نوع حمله احتمالی دفاع کند. پیش از توافقنامه اخیر، این مراکز نظارتی، مهمترین ضامن امنیت منطقه و جلوگیری از حمله احتمالی به آن بود. 
وی همچنین از نزدیک شدن به زمان آغاز تمرین ها و گشتی های مشترک بین ترکیه و آمریکا در منطقه منبج سوریه خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون چهل و هشت گشتی مستقل در چارچوب توافقنامه مربوط به شهر منبج داشته ایم. ما در آستانه تکمیل شدن مقدمات لازم برای گشتی های مشترک با آمریکا هستیم. نیروهای مسلح ما با همتایان آمریکایی خود برای هماهنگی میدانی در این باره همکاری می کنند. در آینده بسیار نزدیک فعالیت های مربوط به تمرین ها و گشتی های مشترک بین دو طرف آغاز خواهد شد. هیچ مانعی برای عملی شدن این مسئله وجود ندارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 30 شهریور 1397 - 21:0:55