مسکو : تحریم های آمریکا ثبات جهانی را تهدید می کند

جمعه 30 شهریور 1397 - 16:12:44
مسکو : تحریم های آمریکا ثبات جهانی را تهدید می کند

تهران - الکوثر : معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تحریم های جدید آمریکا که به خصوص یک نهاد وابسته به ارتش چین را به خاطر خرید تسلیحات روسیه هدف قرار داده است، « ثبات جهانی » را تهدید می کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: « خوب است که مفهومی همچون ثبات جهانی را در یاد داشته باشیم، مفهومی که آنها به طور نسنجیده ای آن را تضعیف می کنند. بازی با آتش احمقانه است، زیرا ممکن است خطرناک شود.» 
واشنگتن شامگاه پنجشنبه از تحریم یک نهاد وابسته به ارتش چین برای نخستین بار، به علت خرید تسلیحات روسیه خبر داد؛ این شرکت از روسیه جنگنده و موشک های زمین به هوا خریداری کرده است.
آمریکا همچنین نام 33 فرد حقیقی و حقوقی دیگر فعال در بخش های نظامی و اطلاعاتی دولت روسیه را به فهرست سیاه تحریم های خود افزود. 
سرگئی ریابکوف گفت: « در آمریکا یک میل شدید برای اتخاذ تدابیر ضد روسی وجود دارد که به نوعی به یک سرگرمی ملی تبدیل شده است. این شصتمین دور تحریم های آمریکا علیه روسیه از سال 2011 است.» 
وی در این بیانیه منتشر شده از سوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: « هر مجموعه جدید تحریم ها نشان می دهد که تلاش های قبلی برای اعمال فشار به روسیه، نتیجه دلخواه دشمنان مان را در پی نداشته است... فهرست های سیاه آمریکا روز به روز بیشتر و بیشتر می شود. خنده دار است، اما همینگونه است.» 
این دیپلمات بلندپایه روس با بیان اینکه « هرگز کسی نخواهد توانست شرایطی را برای روسیه دیکته کند » ، از اپراتورهای دستگاه تحریم های آمریکا خواست حداقل به طور سطحی با تاریخ روسیه آشنا شوند تا این تکرار بیهوده متوقف شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 30 شهریور 1397 - 14:13:53

دسته بندی :