سازمان ملل خشونتهای طرابلس را محکوم کرد

چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 11:3:43
 سازمان ملل خشونتهای طرابلس را محکوم کرد

تهران - الکوثر : هیئت پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای خشونتها و درگیریهایی را که در طرابلس اتفاق افتاد به شدت محکوم کرد و از طرفهای درگیر خواست آتش بس را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان ملل در بیانیه خود تاکید کرد تا زمانی که خشونت و ناامنی ادامه داشته باشد نمی توان به پیشبرد روند اصلاحات و آشتی در کشور امیدوار بود و در این میان ساکنان طرابلس هستند که بیشتر از همه بهای این خشونتها را خواهند پرداخت.
به گفته شاهدان و منابع امنیتی وابسته به وزارت کشور لیبی ، به رغم آتش بسی که از چهارم سپتامبر تحت نظارت سازمان ملل متحد منعقد شده است ، از اولین ساعات روز سه شنبه درگیری های مسلحانه ای در برخی نقاط طرابلس به ویژه در جاده منتهی به فرودگاه بین المللی طرابلس از سرگرفته شد. این فرودگاه سال دو هزار و چهارده در درگیری میان گروههای مسلح رقیب در لیبی تخریب شد.  
شاهدان از وقوع انفجارهای مهیب و تبادل آتش در بخشهای مختلف طرابلس خبر داده و اعلام کردند خشونتها موجب فرار شماری از ساکنان شهر شده است.
در درگیریهای صبح روز سه شنبه نیروهای دولت وحدت ملی لیبی و یک گروه شبه نظامی موسوم به گردان هفتم ترهونه که در هشتاد کیلومتری جنوب شرقی طرابلس واقع شده است ، رو در روی هم قرار داد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 28 شهریور 1397 - 10:13:55

دسته بندی :