دیدار رئیس جدید پارلمان عراق با العبادی و حکیم

سه شنبه 27 شهریور 1397 - 14:41:17
دیدار رئیس جدید پارلمان عراق با العبادی و حکیم

تهران – الکوثر: رئیس جدید پارلمان عراق، پیش از سفر به بصره، با نخست‌وزیر و رئیس جریان حکمت‌ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد الحلبوسی» رئیس جدید پارلمان عراق پیش از سفر به بصره به همراه دو معاون خود، امروز، ابتدا به دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر رفت و پس از آن با «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به نوشته پایگاه خبری عراقی «SNG»، حیدر العبادی در این دیدار به الحلبوسی، رسیدن به پست ریاست پارلمان را تبریک گفت و برایش موفقیت در مرحله فرارو و افزایش همکاری و هماهنگی میان دو قوه مجریه و مقننه آرزو کرد.

 

وی همچنین از رئیس پارلمان خواست تا برای تسریع تصویب قوانین دارای اولویت در بخش سازندگی، ثبات و شکوفایی کشور و تحقق مطالبات قانونی مردم عراق تلاش کند.

 

الحلبوسی نیز بر اهمیت حفظ دستاوردهای ملی مردم عراق، حاکمیت و سرمایه‌های ملی و وحدت تاکید کرد و اظهار داشت که پارلمان در دوره کنونی، بر تقویت وحدت ملی و همزیستی میان عراقی‌ها و همکاری با قوه مجریه و تلاش برای تداوم روابط عراق با کشورهای عربی، منطقه و جهان در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه و منافع ملتها، متمرکز می‌شود.

 

رئیس جدید پارلمان عراق سپس با حضور در دفتر جریان حکمت ملی با «سید عمار حکیم» رهبر این جریان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی در تهران، حکیم در این دیدار بر لزوم ارتقای سطح فعالیت پارلمان عراق برای تصویب قوانین مهم و فعالسازی عملکرد کمیسیونهای پارلمان و دور ساختن آن از منازعات سیاسی تأکید کرد.

 

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر اهمیت مقدم شمردن منافع عمومی بر منافع شخصی و وضع قوانینی که ارتباط مستقیمی با منافع کشور و ملت عراق دارند و پیکره نظام سیاسی کشور با آنها تکمیل می‌شود، تاکید کرد.

 

وی بر اهمیت تشکیل دولتی قدرتمند و خدمتگزار که قادر به تحقق آرمان‌های مردم عراق باشد، تأکید کرد و گفت: ما بر اهمیت گسترش همکاری‌ها میان سران سه قوه برای کاستن امتیازهایی که نیازی به آنها وجود ندارد، تاکید کردیم.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 شهریور 1397 - 14:33:53

دسته بندی :