مسکو رژیم اسرائیل را مسئول سرنگونی هواپیمای روسی دانست

سه شنبه 27 شهریور 1397 - 12:37:57
مسکو رژیم اسرائیل را مسئول سرنگونی هواپیمای روسی دانست

تهران- الکوثر: وزارت دفاع روسیه سرنگونی هواپیمای نظامی روسی در سوریه را ناشی از اقدامات غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی در سوریه دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در واکنش به ناپدید شدن یک فروند هواپیمای نظامی روسیه در سواحل سوریه گفت اسرائیل به علت خودداری از اطلاع رسانی به فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه درباره حمله هوایی نزدیک لاذقیه سوریه، مسئول سرنگون شدن این هواپیما است.

وی افزود: اسرائیل کمتر از یک دقیقه پیش از آغاز حمله به سوریه از طریق خط مستقیم، در پیش بودن این حمله را به فرماندهی نیروهای روسیه در سوریه اطلاع داد که این زمان برای هدایت کردن هواپیمای روسیه به منطقه امن کافی نبود.

به گفته کوناشنکوف، هواپیمای نظامی اسرائیلی از هواپیمای ایلیوشن-20 روسی به عنوان پوشش استفاده کرد و موجب شد این هواپیما مورد اصابت پدافند هوایی سوریه قرار گیرد.

کوناشنکوف ضمن تجاوزکارانه توصیف کردن اقدامات اسرائیل در سوریه تاکید کرد ما حق پاسخ دادن به این گونه رفتارها را برای خود محفوظ می داریم.

به گفته کوناشنکف، هواپیمای ایلیوشن-20 نیروی هوایی روسیه با آتش سامانه ضدهوایی اس-200 ارتش سوریه که برای مقابله با حمله اسرائیل به لاذقیه فعال شده بود سرنگون شده است. دراین حادثه 15 نظامی روس کشته شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 شهریور 1397 - 12:34:26