وزیران دفاع روسیه و ترکیه درباره ادلب چه تصمیمی گرفتند؟

سه شنبه 27 شهریور 1397 - 10:22:13
وزیران دفاع روسیه و ترکیه درباره ادلب چه تصمیمی گرفتند؟

تهران- الکوثر: وزیران دفاع ترکیه و روسیه شامگاه دوشنبه در سوچی روسیه تفاهم نامه ای را با هدف آنچه برقراری ثبات در استان ادلب سوریه توصیف شد, امضا کردند که با استقبال پنتاگون مواجه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه، این تفاهم نامه را خلوصی آکار و سرگئی شویگو دوشنبه شب پس از مذاکرات رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین در سوچی امضا کردند.

بر اساس این تفاهم نامه از 15 اکتبر منطقه ای به عرض 15 الی 20 کیلومتر در ادلب، منطقه عاری از سلاح اعلام خواهد شد و نیروهای نظامی ترکیه و روسیه با هماهنگی متقابل برنامه های گشت زنی را اجرا خواهند کرد. 
همچنین با اجرای این طرح، تسلیحات سنگین از این منطقه خارج خواهد شد و نظامیان روسیه و ترکیه طرح نظارت را به صورت مشترک اجرا خواهند کرد. 
همچنین با توافق ترکیه و روسیه، حضور مخالفان سوری در ادلب ادامه خواهد یافت اما دو کشور مانع ادامه فعالیت گروه های افراط گرا در ادلب خواهند شد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه از توافق حاصل شده در دیدار روز دوشنبه روسای جمهور ترکیه و روسیه درباره ادلب سوریه استقبال کرد.
سرگرد شون رابرتسون از سخنگویان پنتاگون به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «ما از هر گامی در جهت کاهش تنش در سوریه، فراهم کردن امکان انتقال آسان تر کمک های بشردوستانه، شکست داعش و دیگر گروه های تروریستی و هموار کردن مسیر دستیابی به راه حل سیاسی حمایت می کنیم». 
وی افزود: «آمریکا از روند مذاکرات ژنو برای حل مسئله سوریه استقبال می کند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 27 شهریور 1397 - 10:19:11