توافق پوتین و اردوغان: عملیات نظامی در ادلب اجرا نمی شود!

دو شنبه 26 شهریور 1397 - 21:33:50
توافق پوتین و اردوغان: عملیات نظامی در ادلب اجرا نمی شود!

تهران- الکوثر: روسای جمهور روسیه و ترکیه در نشست امروز خود در شهر سوچی تصمیمات جدیدی درباره استان ادلب سوریه اتخاذ کردند که شامل ایجاد یک منطقه عاری از سلاح در این استان و خودداری از آغاز عملیات نظامی علیه تروریست ها می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولادیمیر پوتین پس از دیدار با رجب طیب اردوغان به خبرنگاران گفت: گفتگوهای نتیجه بخش و سازنده ای با اردوغان داشتیم. با ترکیه برای حل و فصل بحران سوریه، برقراری آتش بس و بهبود اوضاع انسانی همکاری می کنیم.

پوتین خاطرنشان کرد: گفتگوی خود را بر ادلب و گروه های تروریستی موجود در این استان متمرکز کردیم. ما در خصوص ایجاد منطقه ای عاری از سلاح میان مناطق تحت کنترل گروه های مسلح و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه توافق کردیم. منطقه عاری از سلاح به عمق پانزده کیلومتر خواهد بود و همه تسلیحات سنگین گروه های مسلح از این منطقه خارج خواهد شد. همچنین نیروهای روسی و ترکیه ای تامین امنیت این منطقه را برعهده خواهند داشت.

پوتین همچنین گفت: ما درباره خطری که تروریست های حاضر در ادلب برای استان حلب و همچنین برای پایگاه های نظامی روسیه در سوریه ایجاد می کنند نگران هستیم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین گفت: دو طرف تصمیم گرفتیم بر اساس احترام به منافع خود و حفظ روح توافقات آستانه بر سر راهی برای حل مسئله ادلب به توافق برسیم. نیروهای ترکیه همراه با نیروهای روسیه بر منطقه عاری از سلاح در ادلب نظارت و زمینه را برای متوقف کردن فعالیت گروه های تروریستی در ادلب فراهم می کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 26 شهریور 1397 - 21:33:43