سخنان فرمانده مسیحی ارتش لبنان درباره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

دو شنبه 26 شهریور 1397 - 10:10:31
سخنان فرمانده مسیحی ارتش لبنان درباره امام حسین (ع) و واقعه عاشورا

بیروت - الکوثر : شامل روکز از فرماندهان ارتش لبنان گفت ارج نهادن به ارزش های عاشورا فقط مختص به مسلمانان و شیعیان نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نماینده پارلمان لبنان ، فرمانده سابق نیروهای ویژه ارتش لبنان و داماد میشل عون رئیس جمهور کنونی این کشور در صفحه توئیتر خود نوشت :
شامل روکز در مراسم شب هفتم ماه محرم در شهرک زیتون - کسروان در یادبود واقعه عاشوراء گفت : برخی ها می پرسند چرا پس از گذشت صدها سال از واقعه عاشوراء هنوز هر ساله یاد آن گرامی داشته می شود؟ این ابیات نزار قبانی شاعر بزرگ لبنانی بهترین پاسخ به این سؤال است : 
"ذکر امام حسین هرگز ازبین نمی‌رود
و در طول روزگار شعله این آتش افروخته‌تر می‌شود
چه کسی مانند او کرامت را زنده کرد
روزی که این کرامت به دست قلدران عرب نابود شد
او جهانی را بیدار کرد که در خواب به سر می‌برد
کار او اوج گرفت و به درجات بالا دست یافت
«ایستادگی» با وجود او معنا یافت و ذلت از چهره روزگار رخت بربست"
روکز افزود : ارج نهادن به ارزش های عاشوراء فقط مختص به مسلمانان و شیعیان نیست. انقلاب حسینی ماندگار است و همه ادیان، طوائف، ملت ها و نژادها را در می نوردد و از هر زمان و مکانی فراتر می رود. ما امروز در قرن بیست و یکم به اخلاق حسینی که والاترین معانی مبارزه، اخلاق، کرامت، شجاعت، پایبندی به اصول به خاطر قیام علیه فساد و ظلم، اصلاحگری، عدل و عدالت را در خود جمع کرده و به منصه ظهور گذاشته است نیازمندیم. 
شمار اصحاب امام حسین در واقعه کربلا چند ده نفر بیشتر نبود ولی در سپاه مقابل هزاران سرباز و نیروی کارکشته جنگی حضور داشتند. من به شما تأکید می کنم وارد شدن به این نبرد نابرابر به این شیوه امکان پذیر نیست ولی با تکیه بر اصل منطق، ایمان، کرامت، شرف و پایداری می توان وارد شدن به این معرکه را که از عالیترین انقلاب های تاریخ است تفسیر کرد. حسین بر قدرت منطق تکیه کرد و دشمنانش بر منطق قدرت... و اکنون پس از گذشت بیش از هزار سال از آن واقعه مشاهده می کنیم قدرت دشمنان سرنگون و قدرت منطق پیروز شده است و این پیروزی، ابدی و ماندگار است. ما امروز بیش از هر زمان دیگری به این منطق و این شیوه رفتاری نیاز داریم، شیوه استقامت بر موضع حق و حقیقت، حتی اگر این استقامت به مرگ و فدا کردن زندگی منجر شود. ما شاهد هستیم در حال حاضر همه ملت های عربی از حاکمیت طغیانگرانی که بر کشورهای عربی مسلط شده اند و شهروندان را از ساده ترین حقوقشان محروم می کنند به ستوه آمده اند. ما امروز در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین اشغالی چقدر نیازمند قیام هایی شبیه قیام حسینی هستیم. ملت های عربی امروزه چقدر نیازمند انقلاب های اخلاقی و نه خونین، انقلاب های اصلاحگرانه و نه خرابکارانه و انقلاب های قیام گونه و نه ویرانگر هستند. خطرناکترین آفتی که ممکن است یک ملت به آن گرفتار شود این است که روح مبارزاتی آن مسخ شود و تسلیم شدن و فرمانبرداری را بپذیرد و هویت، کیان و اصول خود را از دست بدهد. فسادی که بر شما تحمیل می شود و حکم ظالم را فقط برای این منظور که زنده بمانید نپذیرید، بلکه برای ترسیم زندگی ای که شایسته کرامت و سرزندگی شما باشد تلاش و مبارزه کنید. ای ملت های امت عربی... ما نیازمند نافرمانی در مقابل حکمرانی فاسدان و آگاهی از واقعیت های سیاسی هستیم هر چند این امر برای ما بسیار پرهزینه باشد.
ما اکنون با توجه به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت ابدی اسرائیل، تصویب قانون قومیت یهود، بستن دفاتر سازمان آزادیبخش و توقف حمایت مالی از آنروا برای لغو حق بازگشت، با یک خطر بزرگ و فراگیر به اسم معامله قرن رو به رو هستیم. ای ملت های عربی...وظیفه ما پیش از آنکه زمان از دست برود و دیر شود آن است که در مقابل این اقدامات و تصمیمات ظالمانه علیه آرمان فلسطین و سرزمین مقدس بایستیم، اگر ما خواهان بازپس گیری سرزمین خود نباشیم از چه کسی توقع چنین کاری می رود؟ کلام یکی از پیروان حسین (ع) نظر من را به خود جلب کرد آنگاه که فرمود: "حسین نه با انقلابی ها بلکه با انبیاء، کربلا نه با شهرها بلکه با آسمانها و عاشوراء نه با حوادث روزگار بلکه با نقطه عطف های تعیین کننده تاریخ جهان مقایسه می شود". 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 26 شهریور 1397 - 7:11:50