صلیب سرخ جنایت صهیونیست ها در خان الاحمر را محکوم کرد

دو شنبه 26 شهریور 1397 - 11:47:12
صلیب سرخ جنایت صهیونیست ها در خان الاحمر را محکوم کرد

تهران- الکوثر: دبیرخانه سازمان هلال احمر و صلیب سرخ کشورهای عربی یکشنبه شب با انتشار بیانیه ای، جنایات رژیم صهیونیستی در روستای«خان الاحمر» واقع در 10 کیلومتری شرق شهر قدس و کوچ اجباری فلسطینی ها برای تخریب منازلشان را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرخانه سازمان هلال احمر و صلیب سرخ کشورهای عربی در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی آن قرار گرفت، تاکید کرد: کوچ اجباری فلسطینی ها، نقض آشکار قوانین بین المللی به ویژه قانون حقوق بشر و توافقنامه‌ی 1949 ژنو است.
در ماده 49 این توافقنامه آمده است ، کوچ اجباری فرد یا یک گروه و بیرون راندن آن‌ها از منازلشان به مناطق دیگر، نقض آشکار حقوق بشر است. 
در ادامه این بیانیه آمده است: کوچ اجباری ساکنان الخان الاحمر که مساحتی در حدود یک چهارم مساحت کرانه باختری رود اردن را دارد، با هدف تسهیل گسترش اشغالگری استعماری غیر قانونی صهیونیست ها در منطقه شرقی قدس اشغالی و جداسازی شمال کرانه باختری از جنوب آن صورت می گیرد که خود موجب می گردد، انتقال ساکنان این منطقه بازهم دشوارتر شود و ارتباط آنها با خانواده ها و اقوامشان به سختی صورت گیرد.
در این بیانیه حمله‌ی وحشیانه‌ی صهیونیست‌ها به ساکنان «خان الاحمر»، مسئولان فلسطینی و کمیته‌های مقاومت مردمی به شدت محکوم شده است.
این بیانیه در ادامه از جامعه‌ی جهانی خواست به وظیفه‌ی خود براساس قوانین بین المللی متعهد باشد و مانع از ارتکاب بیشتر جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها شود.
در پایان این بیانیه همچنین به ماده‌ی هفتم اساسنامه‌ی دیوان بین المللی کیفری در محکومیت کوچ اجباری افراد اشاره شده است.
مقام های رژیم صهیونیستی بیش از 800 هزار فلسطینی را از مجموع یک میلیون و 400 هزار فلسطینی ساکن سرزمین های اشغالی سال 1948 را وادار به کوچ اجباری از خانه و کاشان خود کرده اند.
در همین حال، اتحادیه عرب در بیانیه ای که یکشنبه شب منتشر کرد، افزود: رژیم صهیونیستی از چند دهه پیش تاکنون پیوسته در صدد کشتار فلسطینی ها و پاکسازی نژادی آن ها بوده است و به همین دلیل جامعه بین الملل باید راهی برای متوقف کردن این جنایت ها بیابد.
محکومیت سازمان هلال احمر کشورهای عربی درحالی صورت می گیرد که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته به تخلیه و تخریب روستای الخان الحمر واقع در شرق قدس اشغالی حکم داد.
براساس این حکم، ساکنان این روستا باید طی هفت روز آینده از آن خارج شوند.این روستا دو هزار و 764 نفر جمعیت دارد و در شرق کرانه باختری رود اردن و نزدیکی دو شهرک صهیونیست قرار دارد که ساکنان آن، عمدتاً با دامداری ارتزاق می کنند. 


دو شنبه 26 شهریور 1397 - 0:6:6