اعتراض فعالان انگلیسی به فروش سلاح به رژیم صهیونیستی

یک شنبه 25 شهریور 1397 - 18:3:21
اعتراض فعالان انگلیسی به فروش سلاح به رژیم صهیونیستی

تهران- الکوثر: شماری از فعالان انگلیسی در اعتراض به حمایت بانک اچ اس بی سی از قراردادهای فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی، در برابر ساختمان اصلی این بانک در لندن تجمع برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دهها نفر از فعالان انگلیسی در برابر ساختمان بانک اچ اس بی سی در لندن برای دعوت به توقف صادرات سلاح به اسرائیل، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. 
شرکت کنندگان در این تجمع که به دعوت سازمان همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد، بانک اچ اس بی سی را به مشارکت در قتل فلسطینی ها متهم کردند. 
این بانک انگلیسی علاوه بر تأمین مالی قراردادهای فروش سلاح به اسرائیل، در شرکت ها و کارخانه هایی اسلحه سازی که به این رژیم سلاح می فروشند، سهم دارد. 
یکی از این فعالان انگلیسی گفت: «از همه مردم به ویژه کارکنان بانک اچ اس بی سی می خواهیم مدیریت این بانک را برای فروش سهام این شرکت ها و کارخانه ها و توقف تأمین مالی قراردادهای فروش سلاح به اسرائیل زیر فشار قرار دهند».
یکی دیگر از فعال انگلیسی نیز گفت: «ما خواستار تحریم بانک اچ اس بی سی نیستیم اما از مشتریان این بانک می خواهیم این واقعیت را بدانند و از دعوت به توقف تأمین مالی فروش سلاح به اسرائیل حمایت کنند و در تأمین مالی شرکت هایی که سلاح به اسرائیل صادر می کنند، مشارکت نکنند».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 شهریور 1397 - 18:2:54