پاسخ قاطع استاد برجسته حوزه به شبهه افکنی شیخ وهابی درباره قرآن

یک شنبه 25 شهریور 1397 - 13:44:8
پاسخ قاطع استاد برجسته حوزه به شبهه افکنی شیخ وهابی درباره قرآن

تهران- الکوثر: شیخ صادق اخوان پژوهشگر علوم دینی به شبهه افکنی یک شیخ وهابی در این باره که شیعیان یک سوره قرآنی مخصوص به خودشان به نام «سوره ولایت» دارند، قاطعانه پاسخ داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این شیخ وهابی که از شبکه موسوم به «الخلیجیه» سخن می گفت و بخشی از اظهاراتش در برنامه «وجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر پخش شد مدعی شد شیعیان یک سوره قرآنی مخصوص به خود به نام «سوره ولایت» دارند.

این شیخ وهابی صرفا یک تکه کاغذ در دست داشت و مدعی بود سوره مورد ادعای او روی آن نوشته شده و محدثان شیعه درباره آن «اجماع» دارند! وی که ادعا می کرد قصدش هدایت کردن شیعیان به سوی بهشت است با خواندن آیه ای از سوره مورد ادعای خود به برشمردن اشتباهات ادبی در آن پرداخت تا ثابت کند این آیه نوشته دست انسان است نه نازل شده از طرف خداوند!

استاد شیخ صادق اخوان در برنامه «الوجه الآخر» در پاسخ به این ادعای بی اساس در حالی که نسخه ای از قرآن کریم را در دست داشت گفت: با اطمینان می گویم کسی که این سخنان را گفت از زبان عربی چیزی نمی داند و مثلا نمی داند معنای «اجماع» و «اتفاق نظر» چیست... این شخص ظاهرا در کره ماه یا کره مریخ زندگی می کند که هیچ نمی داند... این شخص در کشوری زندگی می کند که شیعیان در آن مسجد جامع و هیچ جایگاهی ندارند... شاید هم این شخص از کنیسه های یهودیان دیدن می کند ولی مساجد شیعیان را تحریم می کند... این افراد مساجد شیعیان را منفجر می کنند و به کنیسه های یهودیان احترام می گذارند و در برابر صلیبی ها و آمریکایی ها خم می شوند و 400 میلیارد دلار به آنها می پردازند تا مساجد شیعیان را در یمن بمباران کنند و مساجد شیعیان را هنگام حضور نمازگزاران منفجر کنند مانند کاری که اخیرا در افغانستان کردند آنهم در مساجدی که همین قرآن در آن وجود دارد.

شیخ صادق اخوان با اشاره به قرآنی که در دست داشت و به گفته او چهار میلیون نسخه از آن را سازمان قرآن کریم در تهران چاپ کرده است گفت: این قرآن با سوره حمد آغاز شده و با سوره ناس به پایان رسیده است و حتی یک حرف آن با قرآن موجود در کشورهای سنی تفاوت ندارد. حتی خط آن هم خط عثمان طاها است که سنی مذهب و سوری است.

این پژوهشگر ارشد علوم اسلامی افزود: من تعجب می کنم این دسته افراد نادان چطور نادانی خودشان را ترویج می دهند. این دسته افراد نادان به ناحق خود را به مذاهب اسلامی نسبت می دهند! من اگر سنی بودم از وجود چنین افرادی خجالت می کشیدم همانطور که از وجود برخی شیعیان خجالت می کشم که قرآن را به صورت تحریف شده قرائت می کنند یا می گویند من شیعه علی(ع) هستم نه شیعه ابراهیم(ع). این چیزها در قرآن مسلمانان وجود ندارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 25 شهریور 1397 - 13:40:41