العبادی: به زودی غافلگیرتان می‌کنم!

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 23:53:55
العبادی: به زودی غافلگیرتان می‌کنم!

بغداد- الکوثر: نخست وزیر عراق بعد از توصیه و درخواست اخیر مرجعیت عراق در مورد انتخاب نخست وزیر آینده، گفت که با تصمیم‌های خود در روزهای آینده همه را غافلگیر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نخست وزیر عراق می‌گوید نامزدی برای دور دوم نخست وزیری تصمیم او نبوده بلکه به توصیه برخی افراد این تصمیم را گرفته است.

حیدر العبادی شامگاه پنجشنبه در جریان کنفرانس خبری گفت که به توصیه‌های مرجعیت دینی عراق احترام می گذارد و به آن پایبند است.

او گفت که «طرح ما عراقی ملی بوده و براساس "نه شرقی و نه غربی"  است، می‌خواهیم آن را در راستای منافع عراق و همه عراقی‌ها تکمیل کنیم».

او افزود: «بدون آنکه اصراری بر ماندن در قدرت داشته باشم، به قانون اساسی پایبند بوده و به توصیه‌های مرجعیت دینی احترام می گذاریم و با آن‌ها موافق هستیم، هرگز خواستار این نبودیم که بر ماندن در قدرت اصرار داشته باشیم یا اینکه دور دوم هم ما باشیم».

نخست وزیر عراق گفت که قصد نامزدی برای دور دوم را نداشت ولی برخی از او خواستند به دلیل دستاوردها و موفقیت های امنیتی و اقتصادی‌اش نامزد شود.

او اظهار داشت که ای کاش با نامزدی برای دور نخست وزیری موافقت نمی‌کرد؛ چرا که انتخاب نخست وزیر در عراق یک فرآیند پیچیده بوده و بر سر آن درگیری‌هایی است.

رئیس ائتلاف النصر عراق گفت که «قطعا اصراری بر ماندن در قدرت نیست؛ من خواستار تسریع در روند تشکیل دولت دارم. از امروز می‌گویم با آخرین تصمیم‌های خود غافلگیرتان خواهم کرد و خواهید دید که اصراری بر ماندن در قدرت ندارم».

مرجعیت دینی شیعیان عراق دوشنبه این هفته خواستار عدم انتخاب شخصیت‌های شد که قبلا به عنوان نخست وزیر عراق انتخاب شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 23:53:0