دبیرکل حزب الله: حاکمان وابسته به آمریکا نگران تاج و تخت خود هستند

پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 9:12:18

بیروت- الکوثر؛: دبیر کل حزب الله لبنان با انتقاد از دنباله روی حاکمان و مقامات کشورهای منطقه از آمریکا، اظهار داشت این حاکمان نگران از دست دادن تاج و تخت خویش هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از المنار؛ سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت شبهای ماه محرم در منطقه ضاحیه در بیروت تصریح کرد اگر در این اندیشه باشیم که بخواهیم افکار و اندیشه ها را در منطقه به هم نزدیک کنیم، کسی را در کشورهای عربی یا جهان اسلام نمی بینیم که از این واقعیت و بیداری به دور باشد که اصلا چیزی به نام اسرائیل وجود ندارد بلکه آنچه وجود دارد شبکه هایی از یهودیان صهیونیست هستند که از مناطق مختلف جهان به تدریج وارد فلسطین شده، اراضی مردم فلسطین ار عغصب کرده، کشتار و رعب و وحشت به راه انداخته و در ادامه، رژیمی غاصب را بنیان نهاده اند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود اگر با این کشورها که در پی نزدیک کردن افکار با آنانیم، نشستی دو جانبه داشته باشیم می فهمیم آنان هم باور دارند آمریکا اصلا در قبال آنان گوش شنوایی ندارد، حتی افکار عمومی هم چنین معتقداتی دارند در نتیجه، هیچ گاه مشکلات ما درمنطقه مشکل معرفتی و شناختی نبوده است بلکه مشکل اراده، ضعف در آمادگی برای جانفشانی، مشکل در آمادگی برای یاری حق و فقدان آمادگی برای اتخاذ مواضع بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد مشکل این است که حاکمان و زعماء نگران متزلزل شدن تاج و تختشان هستند، آنان نگرانند و می دانند این خطرات از جانب آمریکا، انگلیس و جهان غرب آنان را تهدید می کند زیرا هر کسی که گامی متفاوت با دیدگاه این کشورها بر دارد در ادامه با میلیون ها اتهام روبرو می شود، به همین دلیل حاکمان نگرانند که مبادا تاج و تختشان را از دست بدهند. نگران از دست دادن پست و مقام از هفتاد سال پیش تا به امروز وجود داشته است. نگرانی این افراد از اموال، اولاد و امتیازاتی است که آنان را به دنیا دلبسته کرد. و دقیقا همین نگرانی ها موجب شد تا مواضع امروزشان مواضع متفاوتی باشد.

سید حسن نصرالله ادامه داد امروز چهره آمریکا بر همگان آشکار است، این کشور امروز رسوای جهان به ویژه رسوای کشورهای عربی و جهان اسلام است، این کشور در امور داخلی همه کشورها مداخله می کند، خواسته هایش را تحمیل می کند، تحریم ها را تحمیل می کند، تنها به منافع خود نظر دارد بدون آنکه در پی حفظ منافع ملتها حتی هم پیمانان منطقه ای و بین المللی باشد، با این حال همه در برابر آمریکا ناتوان، تسلیم، ضعیف و سر به زیرند زیرا از این کشور می ترسند، نه به این دلیل که آمریکا را نمی شناسند، استکبار را نمی شناسند، بلکه این موارد، ریشه در برخی محاسبات و منافع دارد.

وی افزود در واقع آنان منافعشان را از دست می دهند زیرا حتی منافع دنیوی نیز در گرو این رفتارها نیست. پس از حادثه کربلا، بسیاری از آنانی که در پی منافع دنیوی بودند به آن نرسیدند، این افراد در این دنیا، گرفتار خشم و غضب خدا و در آخرت، گرفتار عذاب الهی شدند. اما مشکل واقعی این افراد در حب و دلبستگی آنان به دنیاست؛ مشکل، در تعلقات دنیوی است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 22 شهریور 1397 - 9:0:37