یونکر خواستار پیگیری سیاست دفاعی و مالی مستقل اروپا از آمریکا شد

چهار شنبه 21 شهریور 1397 - 22:34:40
یونکر خواستار پیگیری سیاست دفاعی و مالی مستقل اروپا از آمریکا شد

تهران- الکوثر:رئیس‌کمیسیون اروپا در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا از کشورهای اروپایی خواست تا سیاستی مستقل در زمینه مسایل دفاعی و مالی از آمریکا در پیش بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا به مسایل این منطقه در زمینه مهاجرت و بودجه پرداخت.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، یونکر که وارد آخرین سال فعالیت خود در سمت رئیس کمیسیون اروپا می‌شود در سخنانی در استراسبورگ انتقادهایی را متوجه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا کرد و گفت که اتحادیه اروپا باید به عنوان یک قدرت جهانی فعالیت کند.

یونکر گفت: « زمانی که اروپا صدای واحدی دارد ما می‌توانیم با موضع خودمان بر دیگران نفوذ کنیم.» وی همچنین از توافقی که جولای گذشته با ترامپ در زمینه مسایل تجاری به دست آمد هم دفاع کرد و گفت که شرایط ژئوپلیتیکی باعث شده تا زمان حاکمیت اروپایی فرا برسد.

رئیس‌کمیسیون اروپا همچنین گفت که اکنون زمان آن فرا رسیده است تا اروپا با چین، ژاپن و دیگر کشورها به منظور توسعه قوانین چند جانبه همکاری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر بر همگرایی هر چه بیشتر در زمینه سیاست‌های مالی تاکید کرد و خواستار استفاده از یورو به منظور به چالش کشیدن دلار در مناسبات جهانی شد. وی گفت که اینکه اروپا برای بیشتر پرداخت‌های خود از دلار استفاده می‌کند، اقدامی بی‌معنی است. رئیس‌کمیسیون اروپا همچنین گفت که خطوط‌هوایی اروپایی باید به جای دلار با یورو هواپیما بخرند.

این مقام اروپایی همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا در زمینه توسعه قابلیت‌های دفاعی خود مستقل از آمریکا به ریاست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تلاش کنند و سرمایه‌گذاری در آفریقا را در دستور کار قرار دهند.


چهار شنبه 21 شهریور 1397 - 16:32:20

دسته بندی :