متجاوزان سعودی عامل قحطی و گرسنگی در یمن معرفی شدند

دو شنبه 19 شهریور 1397 - 18:32:22
متجاوزان سعودی عامل قحطی و گرسنگی در یمن معرفی شدند

بیروت- الکوثر: سازمان بین المللی «کودکان را نجات دهید» همه جریانها در یمن از جمله ائتلافی را که «ائتلاف عربی مورد حمایت تسلیحاتی انگلیس» توصیف شد، به کشاندن یمن به لبه پرتگاه گرسنگی و قحطی متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان بین المللی «کودکان را نجات دهید»، ائتلاف سعودی - اماراتی را به کشاندن یمن به سوی پرتگاه قحطی و گرسنگی متهم کرد.
 این سازمان بین المللی همه جریانها در یمن از جمله ائتلافی را که «ائتلاف عربی مورد حمایت تسلیحاتی انگلیس» توصیف شد، به سوق دادن یمن به سوی  لبه پرتگاه گرسنگی و قحطی متهم کرد.
این سازمان همچنین بازخواست کسانی را که مانع از رسیدن کمکهای غذایی و دارویی ارسال شده برای کودکان یمنی می شوند خواستار شد.
این سازمان بین المللی همچنین در گزارشی درباره مرگ و میر بیش از نیم میلیون کودک در جهان در مناطق جنگ زده قبل از پایان امسال به دلیل گرسنگی شدید هشدار داد و افزود: خجالت آور است که از قحطی و گرسنگی به عنوان سلاحی در جنگ استفاده می شود.
در گزارش سازمان کودکان را نجات دهید آمده است: «بارها و بارها مشاهده می کنیم که از قحطی و گرسنگی به عنوان سلاحی از سلاح های جنگ استفاده می شود . این سلاح زمانی استفاده می شود که طرف های درگیر در جنگ مانع از اجرای عملیات تحویل مواد غذایی به نیازمندان کشورهایی چون یمن و سوریه و سودان جنوبی می شوند». 

بر اساس این گزارش، تا پایان امسال تقریبا ششصد هزار کودک در مناطق درگیری به دلیل گرسنگی شدید در معرض خطر مرگ قرار می گیرند. این در حالی است که هر روز هزار و ششصد کودک که زیر سن پنج سال هستند به دلیل سوء تغذیه شدید جان می بازند یعنی هر دقیقه یک کودک بر اثر کمبود مواد غذایی و گرسنگی می میرد.
این سازمان خیریه بین المللی پیش بینی می کند چهار میلیون و پانصد هزار کودک زیر پنج سال به مداوای سوء تغذیه ای که زندگی آنها را تهدید می کند نیاز دارند.

سازمان «کودکان را نجات بدهید» با اشاره به کشور یمن می نویسد: تقریبا 35 هزار کودک یمنی در معرض سوء تغذیه هستند و به دلیل مشکلاتی که باعث نرسیدن مواد غذایی و دارویی به کودکان یمنی شده است این کودکان امسال در معرض خطر مرگ هستند . این سازمان با اشاره به ائتلاف سعودی -اماراتی، این ائتلاف را یکی از عوامل نرسیدن کمکهای بشردوستانه به کودکان یمنی توصیف کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 شهریور 1397 - 17:51:49