ده گانه های عاشورایی، پنجم؛ برای اصحاب امام حسین علیه‌السلام

دو شنبه 19 شهریور 1397 - 16:39:20
ده گانه های عاشورایی، پنجم؛ برای اصحاب امام حسین علیه‌السلام

مؤمنان کسانی اند که از غیر خدا روی برتافته و به سوی او بازگشته اند و او را عبادت می­کنند و زبانشان به ستایش او گویاست و پیوسته برای عبادت از مسجدی به مسجد دیگر در رفت و آمدند و رکوع می­کنند و به درگاه خدا سجده می­برند;

تهران- الکوثر: إِنَّ اللَّهَ اشْتَري‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَ يُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْراةِ وَ الْإِنْجيلِ وَ الْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفي‏ بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِکُمُ الَّذي بايَعْتُمْ بِهِ وَ ذلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظيمُ (١١١) التَّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاکِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنينَ (١١٢) ما کانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِکينَ وَ لَوْ کانُوا أُولي‏ قُرْبي‏ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحيمِ(١١٣)

همانا خدا از مؤمنان، جان و مالشان را در برابر این که بهشت برای آنان باشد خریده است، بدین صورت که در راه خدا پیکار کنند و بکشند و کشته شوند. این را خداوند به عنوان وعده ای راست و درست بر خویش واجب کرده و در تورات و انجیل و قرآن آن را به عنوان سند معامله ثبت کرده است. و کیست که به پیمان خویش از خدا وفادارتر باشد؟ پس به این داد و ستدی که به آن دست یافته اید شادمان باشید، و این است آن سعادت بزرگ. 
مؤمنان کسانی اند که از غیر خدا روی برتافته و به سوی او بازگشته اند و او را عبادت می­کنند و زبانشان به ستایش او گویاست و پیوسته برای عبادت از مسجدی به مسجد دیگر در رفت و آمدند و رکوع می­کنند و به درگاه خدا سجده می­برند; علاوه بر اینها به وظایف اجتماعی خود عمل می­کنند و مردم را به کار پسندیده فرا می­خوانند و از کار ناپسند باز می­دارند و در هر حال پاسدار مقرّرات الهی اند. اینان را ـ ای پیامبر ـ به بهشت و سعادتی بزرگ نوید ده. 
پیامبر و کسانی که ایمان آورده اند حق ندارند برای مشرکان ـ پس از آن که برایشان آشکار شده است که آنان اهل دوزخند ـ از خدا آمرزش بخواهند، هر چند خویشاوندشان باشند.

حرف امروز و دیروز نیست؛ حرف موسی و عیسی هم همین بوده، و حرف «احمد» هم ...
خریدار خون مؤمن خداست؛ خود خدا با همه‌ی بی‌نهایتی‌اش!
فقط کافی است باورش کنی؛ با جان و دل
و روبگردانی از همه‌ی عالم، به رویش
و حرف را به دیده‌ی منت بپذیری و به گوش جان بسپاری
و کام ببندی از هر عیشی جز او
و در حریمش زانو بزنی و تمام قد، پیش پایش به خاک بیفتی
و عالمی را بخوانی به این خیر کثیر
و عالمی را برانی از ناسپاسی‌اش
که اگر چنین کنی، خدا خریدار خون توست، خریدار جان ریخته در شریان‌هایت
باور اگر نداری
از حسین بپرس و از اصحاب حسین؛
و نماز عاشقانه‌ی آخر را به یاد بیاور؛
وسط معرکه‌ی خون و جنون

و شک نکن؛ خدا خون‌بهای حسین است؛
به فزت و رب الکعبه‌ی علی سوگند.

 


ازصفحه محرم الکوثر فارسی دیدن کنید

از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان


دو شنبه 19 شهریور 1397 - 16:33:56