استاد برجسته علوم اسلامی تشریح کرد:

اتفاق نظر شیعه و سنی درباره اصل امامت اهل بیت(ع)

دو شنبه 19 شهریور 1397 - 13:5:58
اتفاق نظر شیعه و سنی درباره اصل امامت اهل بیت(ع)

تهران- الکوثر: استاد برجسته علوم اسلامی تاکید کرد شیعیان و سنی ها در خصوص اصل امامت اهل بیت(ع) با یکدیگر هم عقیده اند هرچند ممکن است اختلافاتی در برخی مسائل فرعی مانند امامت سیاسی وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر استاد علم حدیث و تاریخ اسلام در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با اشاره به جایگاه والای علمی و معنوی اهل بیت علیهم السلام گفت: ما اهل بیت (ع) را به عنوان مرجعیت علمی و معنوی امت اسلامی معرفی می کنیم. همه کسانی که با اهل بیت نشست و برخاست داشته و آنها را می شناخته اند به امامت آنان اذعان دارند. آنها به این باور می رسیدند که اینها ائمه و مرجع فکری و معنوی و علمی و وارثان علم پیامبر اسلام (ص) و وارثان قرآن هستند.

استاد قصیر با اشاره به نقش وحدت بخش اهل بیت (ع) افزود: وقتی من اهل بیت (ع) را به این شکل معرفی می کنم یعنی همان شکلی که قرآن کریم و پیامبر اسلام آنان را معرفی کرده اند، وجود آنان به عامل وحدت بین مسلمانان تبدیل می شود زیرا همه مردم به امامت آنان اذعان دارند. ممکن است اختلافاتی از جنبه سیاسی وجود داشته باشد ولی اختلافی از نظر امامت ابراهیمی وجود ندارد. این یک مسئله اعتقادی است نه یک مسئله فرعی. امامت سیاسی از فروع دین است ولی در امامت عقیدتی اختلافی وجود ندارد.

استاد برجسته حوزه افزود: امامتی که من به آن اعتقاد دارم و آن را از قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) می فهمم، امامت به این معناست. به این معنا که این افراد برگزیدگان خداوند و وارثان علم پیامبر (ص) و وارثان قرآن و جانشینان پیامبر در نبوت هستند. وقتی از امامت در معنای واقعی و قرآنی و درست آن سخن می گوییم، هم سنی ها «امامی» هستند و هم شیعیان. ممکن است در خصوص برخی مسائل فرعی امامت اختلاف داشته باشیم ولی در خصوص اصل امامت با یکدیگر هم عقیده ایم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 19 شهریور 1397 - 12:51:23