محاکمه رفیق حریری وارد مراحل نهایی خود می‌شود

دو شنبه 19 شهریور 1397 - 9:35:4
محاکمه رفیق حریری وارد مراحل نهایی خود می‌شود

تهران- الکوثر: بعد از گذشت ۱۳ سال از ترور نخست وزیر اسبق لبنان، جلسات دادگاه بین المللی ویژه درخصوص این پرونده در مراحل نهایی خود قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد محاکمه افراد مظنون به ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان سه شنبه وارد مراحل نهایی خود می‌شود.

این خبرگزاری گزارش داد که سعد حریری، نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت لبنان نیز در این راستا به دفتر این دادگاه در لاهه خواهد رفت.

حزب الله لبنان قاطعانه ادعاها مبنی بر دست داشتن اعضای نزدیک به حزب الله در این ترور را رد کرده است.

رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان در انفجار مهیبی که روز 14 مارس 2005 میلادی (24 اسفند 83) در مسیر کاروان عبوری وی روی داد به همراه 22 تن دیگر کشته شد.

گروه موسوم به 14 مارس که از سوی فرانسه و عربستان حمایت می شود، از همان نخستین ساعات ترور رفیق حریری، حزب الله و دولت سوریه را متهم کرد و با سو استفاده از احساسات طرفداران حریری، امتیازهایی از دولت لبنان گرفت، اما به علت سطحی و تبلیغاتی بودن مدارک ارائه شده، دادگاه لبنان نتوانست متهمان مورد نظر آنها را محکوم کند و رسیدگی به آن سالها طول کشید. با این حال، این دادگاه تحت فشار شدید فرانسه، عربستان و گروه 14 مارس از تبرئه متهمان و پذیرفتن مدارک و اسناد دست داشتن رژیم صهیونیستی در این ترور خودداری کرد.


دو شنبه 19 شهریور 1397 - 8:39:39