سفر از قبل اعلام نشده ماتیس به افغانستان

جمعه 16 شهریور 1397 - 12:45:32
سفر از قبل اعلام نشده ماتیس به افغانستان

تهران- الکوثر: در شرایطی که افغانستان این روزها اوضاع بی ثباتی دارد جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در سفری از پیش اعلام نشده امروز جمعه وارد کابل شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا روز جمعه وارد کابل شد تا با فرمانده جدید نیروهای ناتو در افغانستان دیدار و درباره پیشرفت به دست آمده در گفتگوها با طالبان بحث کند.

یک سال از تازه ترین تلاش آمریکا برای تشدید فشار بر طالبان از طریق افزایش حملات هوایی و اعزام هزاران نیروی دیگر به منظور آموزش نیروهای افغان می گذرد ولی این تلاش ها هنوز نتوانسته است افغانستان را امن تر و باثبات تر کند. این جنگ 17 ساله، طولانی ترین منازعه آمریکاست.
ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، ماتیس را در این سفر همراهی می کند.
اسکات میلر، ژنرال ارتش آمریکا، روز یکشنبه در شرایطی فرماندهی نیروهای ناتو را در افغانستان برعهده گرفت که واشنگتن با پرسش های فزاینده ای در ارتباط با راهبرد خود برای وادار کردن طالبان به گفتگو به منظور پایان دادن به جنگ مواجه است.
ماتیس این هفته در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد به گفتگوهای صلح با طالبان امیدوار است.
وی گفت: «هم اکنون ما نشانه های بیشتری داریم دال بر این که آشتی دیگر یک کورسو در دور دست ها نیست، دیگر فقط یک سراب نیست».
ماتیس افزود: «هم اکنون چارچوبی وجود دارد، برخی خطوط ارتباطی باز وجود دارد».
در طول تابستان، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در تلاش به منظور زمینه چینی برای گفتگوهای صلح فراگیرتر، با مقامات طالبان در قطر دیدار کرد.
دولت آمریکا به موافقت طالبان با آتش بس موقت در ماه ژوئن، به عنوان نشانه ای اشاره دارد که بر اساس آن باید با امید به گفتگوها نگاه کرد.
دانفورد در گفتگو با خبرنگاران همراه خود اعلام کرد: «مهم ترین کاری که باید انجام شود، آغاز روند سیاسی و آشتی است».
وی افزود: «آنچه ما تلاش می کنیم در بعد نظامی انجام دهیم، قانع کردن طالبان برای قبول این واقعیت است که نمی تواند در میدان نبرد پیروز شود برای همین باید وارد روند صلح شود».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 16 شهریور 1397 - 12:45:15

دسته بندی :