نیویورک تایمز فاش کرد:

شکل گیری هسته مقاومت در برابر ترامپ در کاخ سفید!

پنج شنبه 15 شهریور 1397 - 22:16:30
شکل گیری هسته مقاومت در برابر ترامپ در کاخ سفید!

تهران- الکوثر: بی‌اعتمادی مقامات کاخ سفید به عاقلانه رفتار کردن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به حدی است که هسته‌ای در داخل کاخ سفید برای مقابله با تصمیمات غیرعاقلانه رئیس جمهور آمریکا تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یکی از مقامات کاخ سفید بدون ذکر نام خود یادداشتی در نیویورک تایمز با عنوان «من عضوی از مقاومت درون دولت ترامپ هستم» منتشر کرد که در آن آمده است اطرافیان ترامپ برای خنثی کردن تصمیمات نابخردانه رئیس جمهور تلاش می کنند. 

پیش از این نیز کتابی از «باب وودوارد» روزنامه نگار کهنه کار آمریکایی منتشر شده بود که نشان می داد «احمق»، «نامتعادل»، «بچه دبستانی» و «دروغگوی لعنتی» تنها بخشی از توصیفاتی هستند که جیمز ماتیس وزیر دفاع، «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه سابق و شمار دیگری از مقام‌های کاخ سفید درباره ترامپ به کار برده‌اند. 

کاخ سفید هنوز در حال پاسخگویی به ادعاهای طرح‌شده در کتاب وودوارد بود که انتشار یادداشتی در نیویورک‌تایمز اوضاع را بیش از پیش برای دولت ترامپ آشفته کرد. این یادداشت از این نظر بی سابقه بود که نویسنده این یادداشت یک «مقام ارشد دولت ترامپ» معرفی شده است. زمانی که از یک مقام ارشد در دولت صحبت می‌شود، یعنی این فرد احتمالا در مقام معاونت وزیر یا بالاتر در دولت آمریکا فعال است.

نویسنده این یادداشت تصویری از دولت ترامپ ترسیم می‌کند که در آن گروهی از مقام‌های دولت فعالانه، آگاهانه و هماهنگ برای مقابله با رئیس‌جمهور و دستورات او در تلاش هستند.

این مقام ارشد کاخ سفید که ترامپ را فردی «بی‌اخلاق» توصیف می‌کند، نوشته است: «از کاخ سفید گرفته تا شاخه‌های اجرایی وزارتخانه‌ها و آژانس‌های دولتی، مقام‌های ارشد در محافل خصوصی به بی‌اعتمادی خود به اظهارات و اقدامات فرمانده کل [ترامپ] اذعان می‌کنند. اغلب آن‌ها در تلاش هستند تا فعالیت‌هایشان را از دمدمی‌مزاجی‌های او مصون نگه دارند».

او وعده می‌دهد که این هسته مقاومت فعال در کاخ سفید به فعالیت خود علیه ترامپ ادامه دهد تا زمانی که این دولت «بالاخره به نحوی، به پایان خط برسد».

این یادداشت آنقدر برای کاخ سفید سنگین تمام شده که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند اطرافیان ترامپ به تکاپو افتاده‌اند تا نویسنده این یادداشت و اعضای این گروه متمرد را شناسایی کنند. ترامپ هم شخصا از نیویورک تایمز خواسته است هویت نویسنده این یادداشت را افشا کند.

پیش از این تصور می‌شد مهمترین خطر برای دولت ترامپ روند تحقیقات بازرس «رابرت مولر» باشد، اما حالا به نظر می‌رسد دولت او از داخل هم با بحران جدی روبرو شده است و باید در آینده شاهد تغییرات گسترده در کاخ سفید بود. آنطور که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند روند تسویه حساب درون دولت ترامپ همین حالا هم آغاز شده است و احتمال دارد اولین قربانی این روند جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 شهریور 1397 - 22:16:6