امیر حاتمی بر ضرورت ادامه هماهنگی ها در سوریه تاکید کرد

چهار شنبه 14 شهریور 1397 - 12:28:43
امیر حاتمی بر ضرورت ادامه هماهنگی ها در سوریه تاکید کرد

تهران - الکوثر : وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد ادامه عملیات در سوریه باید با هماهنگی کامل انجام شود و از دستاوردهایی که در میدان نظامی و در سایر صحنه ها به دست آمده است به خوبی حفاظت شود. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، امیر سرتیپ حاتمی در دیدار فرمانده ارتش روسیه در کشور سوریه با تقدیر از تلاش ها و عملکرد نیروهای مختلف در عملیات مقابله با تروریست ها در سوریه از جمله نیروهای ارتش روسیه ، ارتش سوریه و نیروهای محور مقاومت و تبریک پیروزی های اخیر بر تروریست ها ، آن را حاصل همکاری، هماهنگی و همدلی و پیگیری هدف مشترک انسانی دولت ها و گرو ه های مشارکت کننده در عملیات دانست. 
وی با مروری بر آنچه که در سوریه در مدت اشغال با توطئه های جریان های تروریستی تکفیری داعش گذشت ، اظهار داشت: کاری که نیروهای عمل کننده در مقابله با تروریست ها در سوریه انجام دادند ، ارزشمند بود. 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برشمردن اهمیت پیروزی های اخیر در سوریه تصریح کرد : نه تنها مردم سوریه بلکه مردم منطقه و جهان از دستاوردهای این پیروزی ها بهره مند شده اند لذا جا دارد از تمام نیروهای عمل کننده در سوریه تقدیر و تشکر کنیم.
وی با بیان اینکه توطئه استکبار جهانی در سوریه در صورت موفقیت می توانست منطقه را برای مدت طولانی دچار یک ناامنی نهادینه شده کند، هشدار داد: باید توجه کرد که پیروزی ها هنوز در نیمه راه است و ادامه عملیات ها باید با هماهنگی کامل انجام شود و از دستاوردهایی که در میدان نظامی به دست آمده است در سایر صحنه ها به خوبی حفاظت شود. 
امیر سرتیپ حاتمی با تاکید بر اینکه باید از تجربه ای که از همکاری و هماهنگی در سوریه کسب شده است ، به عنوان الگویی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و در سایر صحنه ها بهره برداری شود ، گفت : نشست آستانه از تجارب موفق در سطح سیاسی برای حل و فصل این بحران است و بر ادامه این روند و تقویت آن تاکید داریم. 
فرمانده میدانی ارتش روسیه نیز در این دیدار گزارشی از وضع میدانی جنگ با تروریست ها در سوریه ، هماهنگی نزدیک و صمیمی بین فرماندهان نیروهای مختلف را از عوامل مهم در کسب موفقیت ها دانست. 
در این دیدار، وضعیت مناطق عملیاتی و هماهنگی نیروهای مختلف عمل کننده در صحنه مبارزه با تروریسم در سوریه شامل نیروهای ارتش سوریه، نیروهای محور مقاومت و نیروهای روسی بررسی و چگونگی هماهنگی این نیروها در مقابله موثرتر با تهدیدهای تروریستی در این صحنه و حفظ دستاوردها در مقابل توطئه های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 14 شهریور 1397 - 12:27:22