مسئول فلسطینی به الکوثر: تعارضی بین شیوه های مقاومت وجود ندارد

سه شنبه 13 شهریور 1397 - 18:39:51
مسئول فلسطینی به الکوثر: تعارضی بین شیوه های مقاومت وجود ندارد

غزه- الکوثر: عضو کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین گفت بین شیوه های مختلف مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی تعارضی وجود ندارد و از هر شیوه متناسب با شرایط موجود استفاده می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمود خلف در گفتگوی اختصاصی با شبکه «الکوثر» در قالب برنامه «لقاء خاص»، در این باره که آیا بین گروه های فلسطینی درباره شیوه معینی از مقاومت توافق ایجاد شده است یا همچنان در این زمینه هم در سطح سیاسی و هم در سطح میدانی اختلاف وجود دارد؛ با اشاره به راهپیمایی های بازگشت به عنوان یکی از شیوه های مقاومت گفت: راهپیمایی های بازگشت از 30 مارس تاکنون وجود داشت است. این راهپیمایی ها یکی از شیوه های مسالمت آمیز برای ابراز دیدگاه است. این حرکتی با ماهیت صلح آمیز و دارای اهداف مشخص یعنی «بازگشت» و «شکستن محاصره» است. اصرار بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی، پاسخی به سیاست آمریکا است که می خواهد این حق را محو کند. اکنون هیچ تناقضی بین راهپیمایی های بازگشت که مسالمت آمیز است و مبارزه مسلحانه که وجود آن برای مقابله با هرگونه تجاوز اسرائیل لازم است، وجود ندارد. این مبارزه مسلحانه هیچ منافاتی با قوانین بین المللی ندارد.

خلف افزود: اکنون مبارزه مسلحانه و مبارزه صلح آمیز و مبارزه سیاسی و دیپلماتیک، همه شکل هایی مشروع از مقاومت هستند و هیچ تعارضی با یکدیگر ندارند بلکه از هر شکلی از مقاومت در زمان و شرایط خاص خودش استفاده می شود که بستگی به اوضاع سیاسی و شرایط منطقه ای دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 شهریور 1397 - 18:39:16