تایید مرگ بنیانگذار شبکه حقانی

سه شنبه 13 شهریور 1397 - 11:44:17
تایید مرگ بنیانگذار شبکه حقانی

تهران- الکوثر: طالبان افغانستان از مرگ جلال‌الدین حقانی مولوی، رئیس و بنیانگذار شبکه تندرو حقانی که در افغانستان و پاکستان فعالیت دارد خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، متحدان «جلال‌الدین طالبانی» در طالبان افغانستان امروز سه‌شنبه اعلام کردند «جلال‌الدین حقانی» پایه‌گذار شبکه حقانی،‌ یکی از موثرترین و فعال‌ترین گروه‌های تروریستی در افغانستان و پاکستان پس از یک دوره طولانی بیماری درگذشت. «سراج‌الدین حقانی» پسر جلال‌الدین حقانی از مدت‌ها پیش هدایت این شبکه را بر عهده داشته است. 
شبکه حقانی متحد نزدیک گروه طالبان بوده و سراج‌الدین حقانی همزمان معاون سرکرده طالبان هم هست. 
جلال‌الدین حقانی رابطه نزدیکی با رهبران ارشد طالبان داشته و در دوران حاکمیت این گروه بر افغانستان به عنوان وزیر قبایل و سرحدات کار کرده بود.

در صفحه انگلیسی پایگاه اینترنتی طالبان آمده است که جلال‌الدین حقانی یکی از رهبران شناخته شده و از شخصیت‌های برجسته این منطقه محسوب می‌شد.

حقانی سال‌ها بود که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و پیش از این نیز چندبار خبر مرگ او منتشر و متعاقبا تکذیب شده بود. از جمله یک بار در مردادماه ۱۳۹۴ زمانی که خبر مرگ او در رسانه‌ها منتشر شد، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان آن را تکذیب کرده و گفته بود که او زنده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 13 شهریور 1397 - 11:39:36