حمایت وزیر اقتصاد هند از ایران برابر تحریمها

یک شنبه 11 شهریور 1397 - 23:18:32
حمایت وزیر اقتصاد هند از ایران برابر تحریمها

تهران - الکوثر : وزیر اقتصاد هند تأکید کرد کشورش برای مقابله با تأثیرات تحریم‎های آمریکا علیه ایران کاملاً آماده است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  آرون جِیْتلی وزیر اقتصاد هند و همچنین مشاور ارشد امور اقتصادیِ وی گفتند : هند تمامی مقدمات لازم را برای مقابله با تأثیرات تحریم‎های آمریکا علیه ایران فراهم کرده است. البته تحریم‎های آمریکا علیه ایران تنها عامل بیرونیِ نگران‎کننده برای اقتصاد هند نیست. 
جیتلی گفت: در هر صورت، بهتر است صبر کنیم تا رخدادهای واقعی به وقوع بپیوندد و آنگاه به سرعت در مقابل آن ها واکنش نشان دهیم ، نه این که خود را پیشاپیش به یک سری حرکات احتمالی در آینده متعهد سازیم. 
سانجیوْ سانیال، مشاور ارشد وزارت اقتصاد هند نیز گفت: به غیر از تحریم‎های تجاری ایران، مسائل دیگر خارجی نیز اقتصادِ رو به رشد هند را تهدید می کند یا دست کم مایه نگرانی ما است که شامل جنگ تجاری آمریکا و چین، سختگیرانه‎تر شدن سیاست پولی آمریکا و روند رو به افزایش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی است. ما سناریوهای مختلف را برای حفاظت از اقتصاد هند در برابر این عوامل خارجی در نظر گرفته و گزینه های متفاوتِ پیش رویِ خود را در این خصوص به خوبی ارزیابی کرده و هر جا لازم بوده است، مقدمات مربوطه را نیز فراهم ساخته ایم. ما می خواهیم به جای متعهد ساختن خود به یک سری اقداماتِ از پیش تعیین شده، حق استفاده از گزینه های مختلف را برای خود محفوظ نگه داریم تا اقتصاد هند کمترین آسیب یا تأثیر را از این عوامل خارجی متحمل شود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 شهریور 1397 - 21:44:5