مقام سابق لبنانی: دادگاه بین المللی برای دامن زدن به فتنه داخلی تلاش می کند

یک شنبه 11 شهریور 1397 - 20:23:44
مقام سابق لبنانی: دادگاه بین المللی برای دامن زدن به فتنه داخلی تلاش می کند

بیروت - الکوثر : مدیرکل سابق امنیت داخلی لبنان ، دادگاه بین المللی ویژه لبنان را به تلاش برای دامن زدن به فتنه داخلی در این کشور متهم کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرلشکر علی الحاج در گفتگو با شبکه المیادین خواستار آن شد که دادگاه بین المللی ویژه لبنان مربوط به ترور رفیق الحریری ، پیش از صدور هر نوع حکمی درباره شاهدان جعلی و مسئولان قبلی این دادگاه تحقیق کند. 
الحاج افزود: دادگاه بین المللی ویژه لبنان با حکم خود به دنبال شعله ور کردن فتنه داخلی در کشور به جای پرداختن به تجاوزگری اسرائیل است. این دادگاه از کمیته های تحقیقات بین المللی استفاده کرده کرده است که دروغ گفتند.  
وی خاطر نشان کرد : بدون شک هر نوع حکمی از سوی این دادگاه، سیاسی است و باید آن را تلاش برای تجاوز به لبنان دانست. به اعتقاد من، حکم این دادگاه برای انتقام گرفتن از پیروزی مقاومت بر اسرائیل است. 

از سوی دیگر رئیس دادگاه بین المللی ویژه لبنان به غیرقانونی بودن بازداشت سرلشکر جمیل السید مدیرکل سابق امنیت عمومی لبنان ، اعتراف کرد. 
دیوید ری در یکی از جلسات دادگاه بین المللی ویژه لبنان ، اعتراف کرد بازداشت سرلشکر جمیل السید که در زمان ترور رفیق الحریری نخست وزیر اسبق لبنان ، مدیرکل امنیت عمومی این کشور بود ، غیرقانونی و نقض حقوق بشر بود. 
ری درباره بازداشت بیش از چهار ساله جمیل السید افزود : گزارش های کمیته بین المللی تحقیقات ، در نه گزارش خود هیچ اشاره ای به این بازداشت نکرد. به اعتقاد من، این بازداشت نباید صورت می گرفت. ما معتقدیم هیچ مدرک و زمینه ای برای بازداشت شما وجود نداشت. بازداشت شما در این مدت بدون اینکه مدرکی برای اثبات اتهام وجود داشته باشد، درست نبود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 11 شهریور 1397 - 20:23:30

دسته بندی :