شرط مقتدی صدر برای مشارکت در دولت آینده عراق

یک شنبه 11 شهریور 1397 - 12:50:3
شرط مقتدی صدر برای مشارکت در دولت آینده عراق

بغداد- الکوثر: مقتدی صدر رئیس ائتلاف سائرون که بیشترین کرسی پارلمان را در اختیار دارد تشکیل دولت تکنوکرات را شرط مشارکت این ائتلاف در دولت آینده عراق اعلام کرد و هشدار داد در غیر این صورت در نقش اپوزیسیون فعالیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رهبر جریان صدر عراق ضمن مخالفت با تشکیل دولت براساس سهمیه‌بندی طایفه ای در عراق تاکید کرد: در صورتی که تلاش‌ها برای تشکیل دولتی تکنوکرات (شایسته سالار) شکست بخورند، به اپوزیسیون تبدیل خواهیم شد.

صدر با انتشار توئیتی اعلام کرد: ما هرگز به خانه اول بازنخواهیم گشت و هیچ بازگشتی به سهمیه‌بندی‌ها،‌ طائفه گرایی‌ها، قوم‌گرایی‌ها، فساد و زد و بندهای اقتصادی وجود نخواهد داشت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: اگر به اینها بازگردند ما با آنها مشارکت نخواهیم کرد بلکه از طریق پارلمان با آنها مخالفت خواهیم کرد.

صدر افزود: در راستای تشکیل دولتی که در راستای خدمت رسانی به شهروندان باشد، تلاش می‌کنیم.

مقتدی صدر از ائتلاف سائرون که در انتخابات با کسب ۵۴ کرسی جایگاه اول را به دست آورد حمایت کرد و در کنار حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق در راستای تشکیل فراکسیون اکثریت در پارلمان که امکان تشکیل دولتی جدید را فراهم کند، تلاش‌هایی را آغاز کرده است. اما ائتلاف دیگری به رهبری نوری مالکی و هادی العامری با این ائتلاف در رقابت هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 11 شهریور 1397 - 12:49:53

دسته بندی :