نوری المالکی: بیگانگان به دنبال جنگ افروزی در عراق هستند

شنبه 10 شهریور 1397 - 21:17:50
نوری المالکی: بیگانگان به دنبال جنگ افروزی در عراق هستند

بغداد- الکوثر: معاون رئیس جمهوری و رئیس ائتلاف دولت قانون با انتشار بیانیه ای از شرکای سیاسی خواست برای ناکام گذاشتن نقشه ها و توطئه های خارجی که عراق را هدف قرار داده است با یکدیگر متحد شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز عراق؛ ­رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد: هدف از دخالت های خارجی در این کشور، جنگ افروزی داخلی است.
وی با اشاره اینکه هدف از مداخلات خارجی به وجود آوردن جنگ داخلی است، افزود:«در شرایط بغرنجی که کشور با آن روبروست و در سایه صف بندی ها، مداخلات منطقه ای وخارجی که وحدت عراق و مردمش را هدف قرار داده است باید برادران و شرکای سیاسی در فرایند سیاسی برای ناکام گذاشتن این طرح ها و توطئه ها با یکدیگر متحد باشند.
وی اظهار داشت: مداخلات خارجی به منظور ایجاد شکاف در ساختار جامعه عراق، ایجاد جنگ و درگیری داخلی است که هیچ طرفی از آن در امان نخواهد بود و چیزی غیر از ناامیدی، آسیب ، ویرانی کشور ، تهدید امنیت و حاکمیت آن به همراه نخواهد داشت از همین رو ما نسبت به خطر کسانیکه به دنبال سوق دادن کشور به سمت این درگیری‌ها هستند، هشدار می‌دهیم.
المالکی تصریح کرد: من به همه برادران در چارچوب اصول و منافع ملی می‌گویم که به صدای فتنه نیروهای خارجی گوش ندهید و صراحتا اعلام می‌کنم ما به سمتی که برخی کشورهای منطقه‌ و ابرقدرتها می‌خواهند حرکت نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که سلاح ها به سمت ملت یکپارچه عراق نشانه گرفته شود .
وی افزود: از ملت عراق می خواهم برای ساختن کشور و بازسازی آنچه تروریسم ویرانش کرده است به جلسات گفتگوی صادقانه عراقی تن دهند و با یکدیگر همدلی سیاسی داشته باشد زیرا این همدلی کلید ثبات، امنیت اجتماعی،اقتصادی و آغاز بازسازی و خدمات رسانی در کشور خواهد بود که مردم از آن خرسند وخوشحال می شوند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 21:16:0