عالم اهل سنت سوری پاسخ می دهد:

آیا «قرآن شیعه ها» و «قرآن سنی ها» داریم؟!

شنبه 10 شهریور 1397 - 15:10:19
آیا «قرآن شیعه ها» و «قرآن سنی ها» داریم؟!

تهران- الکوثر: عالم برجسته اهل سنت سوریه نادرستی آنچه را که دشمنان وحدت مسلمانان درباره وجود «مصحف فاطمه» به عنوان «قرآن شیعیان» در برابر «قرآن سنی ها» می گویند برملا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام راجح از علمای برجسته اهل سنت سوریه با حضور از طریق اسکایپ در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: من در ماه رمضان امسال در قم بودم. سال گذشته هم بعد از حضور در کنفرانس وحدت اسلامی در ایران به این شهر سفر کردم. یکی از برنامه هایی که برای ما در این سفر در نظر گرفته شده بود بازدید از مرکز جهانی چاپ قرآن کریم بود. برادرم شیخ صادق (اخوان) در این بازدید گفت متن قرآن های چاپ این مرکز برگرفته از نسخه «شیخ عثمان طه» است. شیخ عثمان طه از علمای اهل سنت است که ما سنی ها به وجود او افتخار می کنیم.

استاد راجح افزود: هنگام بازدید از این مرکز در میان صحبت ها به طور کاملا جدی و طبق باور قطعی که داشتم به برادرانم (همراهان ایرانی) گفتم نسخه ای از «مصحف فاطمه» را برای من بیاورید تا به کتاب های کتابخانه ام بیفزایم. آنها خندیدند و گفتند داخل شوید تا قرآنی را که برای میلیون ها نفر در جهان آماده می کنیم ببینید. من وارد این مرکز بزرگ چاپ قرآن کریم شدم و به خداوند قسم، گام به گام در جریان چاپ و آماده سازی و جمع آوری دقیق و حرفه ایِ برگه های قرآن قرار گرفتم. به این منظور از فناوری های پیشرفته استفاده می شد و دقت زیادی در جمع آوری برگه ها و تبدیل کردن آنها به قرآن صورت می گرفت.

این عالم سنی سوری افزود: از طریق این شبکه به همه برادران و خواهرانم می گویم قرآنی که در دستان شما است و خداوند مسلمانان را مامور حفظ آن کرده است، با ارزش ترین هدیه خداوند به امت اسلامی است. چطور کسی می تواند ادعا کند این قرآن سنی و آن قرآن شیعه است؟ خداوند همه ما را حول این قرآن آسمانی و آیات آن جمع کرده است. این چه مسلمانی است که حاضر می شود بین فرزندان این امت اسلامی تفرقه ایجاد کند؟ دیگر تفرقه کافی است و اکنون بیاید حول این قرآن جمع شویم و به آیات آن درباره وحدت کلمه و چنگ زدن به ریسمان الهی و همکاری در کار نیک عمل کنیم چرا که خداوند فرموده است « وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 10 شهریور 1397 - 15:6:10