هشدار ولید المعلم به غرب درباره پیامدهای حمله به سوریه

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 21:17:9
هشدار ولید المعلم به غرب درباره پیامدهای حمله به سوریه

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه سوریه به آمریکا و فرانسه و انگلیس درباره عواقب تجاوز به سوریه که به گفته وی در حال تدارک برای آن هستند هشدار داد و تصریح کرد عملیات نظامی علیه تروریستهای جبهه النصره در ادلب قطعی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ولید المعلم پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری مشترک در مسکو گفت: ما و فدراسیون روسیه در مبارزه با تروریسم شریک بودیم و توانستیم نتایج میدانی بزرگی به دست آوریم و الان به پایان دادن به این تروریسم نزدیک شده ایم. طبیعی است که سوریه به فکر بازسازی باشد و دوستان ما در فدراسیون روسیه در مشارکت در این برنامه در اولویت قرار دارند. ما در مسیر تلاشهایمان برای برقراری ثبات و امنیت برای ملت سوریه امکان ندارد تلاشهای کشورهایی را که علیه ما طی هفت سال گذشته تا الان توطئه کردند و در مسیر پایان دادن به تروریسم مانع تراشی کردند، فراموش کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: الان همانها همان سناریو را دوباره تکرار می کنند و برای تجاوز به سوریه تدارک می بینند تا جبهه النصره را نجات دهند و بحران را طولانی کنند و آنان مسئول نتایج خطرناک این تجاوز هستند. ما از حق مشروعمان در دفاع از خودمان استفاده خواهیم کرد و پیامدهای تجاوز حتما دامنگیر روند سیاسی خواهد شد و شراره های آن در همه جا پخش خواهد شد به همین سبب از الان درباره حماقت سه گانه (آمریکا و فرانسه و انگلیس) تجاوز به ملت مان در سوریه هشدار می دهیم. هر کاری بکنند تصمیم رهبری سوریه، مبارزه با جبهه النصره در ادلب است ولو آنکه به هر جانفشانی نیاز باشد.

المعلم تاکید کرد: ما می گوییم اولویت با آشتی محلی است که در مناطق متعدد سوریه مبادرت کرده ایم . ما برای هرگونه تلاشی به منظور در امان ماندن غیر نظامیان از آسیبها آمادگی داریم و گذرگاه ابو الظهور را به مدت دو هفته باز گذاشته ایم و با کمیته های آشتی ملی تعامل کردیم اما متأسفانه جبهه النصره بیشتر اعضای این کمیته ها را بازداشت کرده و نگذاشته است که غیر نظامیان از این گذرگاه عبور کنند.

وزیر خارجه سوریه افزود: با لاوروف درباره تلاشهای مشترکمان به منظور بازگرداندن داوطلبانه آوارگان سوریه به کشورشان گفتگو کردیم و ما به غرب که برای حقوق بشر اشک تمساح می ریزد می گوییم اگر می خواهید به بازگشت آوارگان کمک کنید باید تلاش بکنید آنها بتوانند خانه هایشان و زیرساختهایشان را بازسازی کنند و تحریمهای یکجانبه علیه سوریه برداشته شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 21:17:2