برگزاری باشکوه جشن غدیر در یمن

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 19:57:8
برگزاری باشکوه جشن غدیر در یمن

صنعا- الکوثر: مردم عاشق اهل بیت در یمن به رغم شرایط جنگی و قرار داشتن زیر بمباران هر روزه متجاوزان به این کشور، جشن عید غدیر خم را در شهرهای مختلف برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، صد‌ها هزار نفر از مردم یمن روز عید غدیر خم و ولایت امیر المؤمنین علی (ع) را با شکوه فراوان در صنعا، صعده، الحدیده، تعز، حجه، ذمار، عمران و الجوف جشن گرفتند.

جشن‌های بزرگی در صنعا، پایتخت یمن و شماری از استان‌های یمن به همین مناسبت برگزار شد. دفتر اجرایی انصار الله یمن به رهبری انقلابی و سیاسی و نیز به ملت یمن حلول عید غدیر و روز ولایت امام علی علیه السلام را تبریک گفت و در بیانیه‌ای تأکید کرد ملت یمن با بزرگداشت عید غدیر و روز ولایت امام علی علی السلام، هویت اصیل خود را که گروه‌های تکفیری در تلاشند آن را از بین ببرند به نمایش می‌گذارد. ملت یمن همچنانکه در جبهه‌های نبرد بر متجاوزان پیروز شده است به لطف الهی در جنگ نرم نیز پیروز خواهد شد.

به همین مناسبت، یمنی‌ها در صنعا مراسم شادی و پایکوبی سنتی برگزار کردند. سخنرانی و شعرخوانی در وصف امام علی علیه السلام و بیعت با آن امام همام از برنامه‌های جشن غدیر خم در صنعا بود. شورای زنان جنبش انصار الله یمن در شهرداری صنعا نیز مراسم جشنی به مناسبت عید غدیر خم برگزار کرد. شماری از مادران شهیدان نیز در این مراسم شرکت داشتند.

علما و شیوخ و سایر شخصیت‌ها از مناطق غربی صعده در میدان غدیر در صعده گردهم آمدند و روز غدیر خم را گرامی داشتند. یمنی‌ها از شهرستان‌های ساقین و ظاهر و حیدان در میدان غدیر صعده جمع شدند. این میدان مملو از شیعیان علی علیه السلام بود. تجمع کنندگان سپس بیعت نامه با امام علی علیه السلام را به صورت دسته جمعی خواندند.

یمنی‌ها در استان الحدیده نیز جشن بزرگی به همین مناسبت برگزار کردند. شرکت کنندگان بر پیمودن مسیر امام علی علیه السلام در مقابله با نیرو‌های ظالم و مستبد تأکید کردند. شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و و مرگ بر آل سعود از شعار‌های تجمع‌کنندگان بود. مسئولان محلی و مسئولان انصار الله در این مراسم شرکت کردند.

ساکنان استان تعز نیز عید غدیر را با حضور مردم و مسئولان جشن گرفتند. سخنرانی و شعر خوانی و سرود جمعی در بیان اوصاف امام علی علیه السلام از برنامه‌های این مراسم بود.

در استان ذمار نیز مردم این استان سالروز ولایت امیر المؤمنین را با برگزاری مراسم باشکوه و اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند سخنرانی و سرودخوانی گرامی داشتند.

در استان حجه نیز مراسم‌ متعددی به مناسبت عید غدیر خم در شماری از شهرستان‌های این استان برگزار شد. یمنی‌ها در شهر حجه و شهرستان محابشه و اطراف آن و شهرستان شهل و شهرستان مفتاحه و کحلان الشرف با برگزاری مراسم باشکوهی بر ولایت اولیای خداوند و برائت از دشمنان خداوند تأکید کردند.

همچنین در استان عمران جشن‌های بزرگی به این مناسبت برگزار شد. مقامات استانی و مسئولان دفتر اجرایی انصارالله در این مراسم شرکت داشتند.

ساکنان استان الجوف در روز غدیر خم سالروز ولایت امام علی بن ابیطالب علیه السلام را گرامی داشتند و بار دیگر با خدا و رسول و ولی‌اش برای ادامه جهاد در راه خدا علیه منافقین و مستکبران و نیرو‌های شرور و مستکبر بیعت کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 19:57:1