سفیر روسیه: در نشست تبریز تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ خواهد شد

پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 14:40:54
سفیر روسیه: در نشست تبریز تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ خواهد شد

بیروت- الکوثر: سفیر روسیه در لبنان ضمن تاکید بر ضرورت خروج آمریکایی ها از سوریه گفت در نشست سه جانبه آینده سران ایران، ترکیه و روسیه در تبریز تصمیمات سرنوشت سازی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد: مشکلات داخلی آمریکا همواره بر سیاست خارجی این کشور و رفتارهای آن تاثیر گذار است. به نظر می رسد شیوه متهم کردن نظام سوریه درباره به کارگیری سلاح شیمیایی و بهانه قرار دادن آن برای حمله به سوریه برای آمریکایی ها به تاکتیکی عادی تبدیل شده است.

وی افزود: در هر صورت باید به همکاری با ارتش سوریه و متحدانش ادامه دهیم و خواهان خروج آمریکا از سوریه هستیم زیرا حضوری نامشروع است. در حال حاضر روند رو به جلو داریم و ماموریت، آزادسازی کامل سوریه است و ما در آستانه پیروزی هستیم اما برخی اهداف وجود دارد که باید محقق شود.

زاسپکین گفت: موضوعاتی در چارچوب طرح همکاری میان روسیه و دولت سوریه وجود دارد که در راس آنها بازسازی و بازگشت آوارگان وجود دارد.

سفیر روسیه درباره نشست سه جانبه سران روسیه-ترکیه-ایران و همکاری میان این سه کشور نیز تاکید کرد: تصمیمات سرنوشت سازی در چارچوب همکاری سه جانبه اتخاذ خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح روسیه برای بازگرداندن آوارگان سوری راهبردی است و کمیته هماهنگی روسی مربوط به این پرونده نشست های گسترده ای در مسکو برگزار می کند و شامل نمایندگان وزارتخانه های خارجه، کشور، صنایع و اقتصاد است. فعالیت این کمیته شامل کمک به سوریه در زمینه بازسای بیمارستانها و بهبود اوضاع مکانهای امن است که شرایط را برای بازگشت آوارگان مهیا می سازد. ما با همه همسایگان سوریه از لبنان و ترکیه گرفته تا اردن رایزنی می کنیم اما در این میان طرف سوری نقش اصلی را دارد و ما کمک کننده هستیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 8 شهریور 1397 - 13:4:11